1 / 4

Evolutia recrutarii din offline in online

Companiile de pe piata locala au postat 10.320 de oferte online de angajare pentru manageri in 2010, arata datele Balaur.ro, care indexeaza lunar joburile prezente pe 28 dintre cele mai importante site-uri autohtone de recrutare.

“Fiecare oferta a fost postata pe un singur site de recrutare. Astfel, daca un anunt a aparut pe un site, nu am inregistrat-o de doua ori daca putin tarziu a devenit activa si in alta parte”, spune Alexandru Ghise, general manager Balaur.ro.

O simpla cautare pe eJobs, cel mai important site de recrutare din Romania, pentru joburile de “manager/executive position”, afiseaza peste 1.100 de posturi. Prima oferta gasite de motorul de cautare al paginii este cea de “senior software developer” si este postata de Jinny Software Romania, sucursala unei companii cu sediul in Dubai, care furnizeaza anumite servicii pentru operatori telecom.

eJobs a postat anul trecut 42.450 de anunturi pe mid-level (peste 3 ani de experienta) si manager/executive position. In topul primelor cinci domenii in functie de numarul de anunturi ce afla vanzarile, ingineria, transporturi/distributie/depozitare, costumer client/service si marketing/cercetari.

“Avantajele pe care le au companiile care posteaza o oferta pe site, indiferent de nivelul de cariera, sunt: baza de date de peste 1,9 milioane de CV-uri active, rapidititatea procesului de creare a unui cont de companie si publicarea anuntului in site, precum si faptul ca CV-urile aplicantilor sunt pastrate automate in conturile companiilor si ele pot fi pastrate permanent dupa momentul aplicarii”, afirma Laura Chilom, HR consultant la eJobs.

Anunturile de recrutare pentru middle si top manageri au inceput sa ia avant in ultimii ani, cu precadere dupa instalarea crizei financiare, in toamna anului 2008, dupa ce departamantele de resurse umane au trebuit sa faca fata cerintelor de angajare, cu bugete mult mai mici decat in perioada de boom.

“Oamenii cheie se angajeaza de cativa ani buni prin intermediul site-urilor de recrutare. In perioada premergatoare crizei, cand era foarte greu sa gasesti oameni disponibili, companiile apelau la agentii de recrutare pentru servicii de head-hunting (recrutare de manageri - n.red.), insa acestea foloseau tot baza de date a site-urilor de recrutare pentru a gasi cele mai bune profiluri si pentru a contacta acesti candidati. In 2011, exista inca oameni foarte buni, disponibili, pe care companiile ii pot angaja fara costuri foarte mari. Ei aplica la anunturi active pe site”, subliniaza Carmen Hadarau, specialist marketing in cadrul bestjobs, al doilea site important de pe piata locala de recrutare.

La inceputul anilor 2000 si chiar dupa, cele mai importante anunturi de angajare pentru salariatii de pe pozitii de management apareau in cateva ziare cu un tiraj important si un target bine conturat.

Metoda era preferata fie pentru ca nu existau site-uri de recrutare, fie pentru ca era suficient de ieftina in raport cu tarifele percepe de “vanatorii de executivi”.

“Odata cu mutarea intregului continut din offline catre online s-au mutat si anunturile de angajare. Dar, in mod esential, nu este nimic altceva decat o actiune de publicitate. E normal sa fie asa: acest instrument folosit de catre cei care recruteaza este, in acelasi timp, practic si productiv. Succesul unei recrutari poate fi, la un moment dat, determinat de cantitatea CV-urilor pe care le introduce in proces. In perioada 1997-2000, 2001, un anunt in ziare costa 1.500 – 3.000 de dolari. Tin minte ca la o zi dupa ce am publicat un anunt in presa, am primit pe fax 8,5 metri de CV-uri”, mentioneaza Rudolf Fedorovici (foto), consultant in cadrul companiei de consultanta in resurse umane Advice Human Resources.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri