2 / 4

Colegii nu pot fi amendati daca fac galagie

Angajatorii trebuie sa verifice ca nivelul de zgomot de la serviciu sa nu depaseasca 87 dB. In caz contrar, angajatii pot reclama eventualul disconfort.

"Angajatorul este obligat sa faca masuratori ale nivelului de zgomot pentru a evolua riscul de imbolnavire profesionala in momentul in care este depasit nivelul maxim”, spune Maduta.

Exista firme specializate care fac determinari ale nivelului zgomotului. Insa acele societati ar trebuie sa abilitata de Ministerul Sanatatii pentru a putea masura zgomotul, potrivit lui Lazarovici.

"Pe scurt, colegii de birou care fac mult zgomot nu pot fi amendati pentru tulburarea linisitii publice. In astfel de situatii ar trebui urmati pasii din regulamentul de functionare al companiei, respectiv plangerile pe linie ierarhica. De asemenea, incercati sa utilizati casti tip "noise cancelling", daca nivelul de zgomot este sub limita legala”, adauga directorul executiv al Enviro Consult.

Cele mai afectate joburi de zgomotul creat la locul de munca sunt cele din industria extractiva, cea a prelucrarii metalelor la rece, la care se adauga cele din transporturi sau constructii.

De asemenea, angajatii care isi desfasoara activitatea intr-un call center ar putea fi afectati de zgomotul ambiental.

"Presiunea psihica data de relatia cu clientii este mai mare cea data de zgomot. Pe termen lung iti pierzi auzul”, considera Florian Maduta.
Exista si salariati care nu sunt expusi foarte putin la zgomote, cum ar fi cei care lucreaza intr-un mediu subacvatic sau in spatiul cosmic.
In anumite situatii insa, zgomotul poate fi si benefic.

"Zgomotul este bun in masura ajuta la evitarea unui pericol (claxoane folosite justificat, alarme de pericol, alarmele de la locul de munca). Totodata zgomotul este si subiectiv. Un motor turat la maxim nu este zgomot pentru un inginer auto, dar este zgomot pentru altii din jur”, afirma Lazarovici.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri