2 / 4

Rusii - aproape brutal de sinceri

In luna februarie, Angela Cretu prelua conducerea Avon Rusia, un business de 800 de mil. dolari anul trecut si al treilea ca importanta in cadrul companiei la nivel mondial.

Pe langa cei peste 3.000 de angajati ai Avon Rusia, executivul are in subordine alti 2.000 de angajati din grupul est european.

Ziua sa de lucru incepe la 8.30, desi ora normala de start este 9.15 in Rusia, si se incheie atunci cand considera ca si-a atins obiectivele pentru acea zi.

Cel mai mult la oamenii din Rusia apreciaza sinceritatea lor.

“Fata de New York, unde depuneam un efort consistent de adaptare culturala, aici, in Moscova ma simt aproape ca acasa. Romanii sunt directi, dar actioneaza cu mai multa diplomatie, totusi. Intr-un mediu competitiv agresiv, nu prea e timp de analiza prelungita a sentimentelor si traduceri suplimentare ale dialogurilor, ai nevoie de raspunsuri rapide si clare care reflecta ceea ce gandesc oamenii tai, indiferent daca iti plac sau nu. Te tin in forma si iti ofera agilitatea si puterea de a reactiona rapid la diverse oportunitati pe piata”, crede Angela Cretu.

In ceea ce priveste impactul crizei economice in industria cosmeticelor din Rusia, estimata la aproximativ 7 mld. dolari, oficialul Avon nu vorbeste de aceleasi cote ca in Europa Centrala. In schimb, una dintre pietele foarte afectate de recesiune este Ucraina.

“Consumatorul rus de cosmetice este foarte sofisticat. Piata este focusata pe mass si prestige in toate categoriile de cosmetice deoarece consumatorii prefera un brand bine construit cu credibilitate locala. Spre deosebire de consumatorii de frumusete in Europa Centrala care sunt atrasi de natural si organic, aici senzualitatea si seductia sunt principalele beneficii ale unui brand preferat”, explica Angela Cretu.

Chiar daca femeile din Romania sunt la fel de cochete ca in Rusia, frecventa cu care romancele folosesc produsele de machiaj este net inferioara. “In Moscova si o plimbare in parc cere tocuri de 10 cm si machiaj de podium”, spune Cretu.

Pentru perioada post-criza, directorul Avon se pregateste simplu: prin inovatie.

“Rusia nu a fost la fel de afectata de criza, dar o contractie a consumului s-a simtit si aici. Politica monetara si programul guvernului Rus par a fi solide si din ceea ce aud si vad din piata exista un optimism general in ceea ce priveste mediul fertil de afaceri si potentialul de crestere pentru aproape orice industrie”, afirma Angela Cretu.

Pe de alta parte, in discutiile pe care le are cu alti oficiali din diverse industrii si care au in responsabilitate si piata romaneasca multi “comenteaza cu mare speranta revenirea Romaniei, deoarece un rezultat negativ de amploarea pietei romanesti nu e usor de acoperit intr-un grup international”. Cu toate acestea, “investitorii insa mai asteapta pana sa decida noi proiecte”, conchide Cretu.

Sursa foto: Wikipedia

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri