2 / 8

2006 – Semne ca retailerii locali vor fi invinsi de retelele internationale

In plin avant al retelelor internationale de retail FMCG (fast moving consumer goods/produse de larg consum), lantul autohton de magazine Univers’All a dat faliment. Fondata in 2002 de omul de afaceri roman Roman Petrovici, compania acumulase datorii de 13 milioane de euro si o marfa nevanduta in valoare de sase milioane de euro.

Reteaua, care cuprindea 14 unitati, dintre care una situata chiar in locul actualului Carrefour Unirii (Bucuresti), a fost invinsa de datorii. La momentul respectiv, a fost cel mai rasunator esec din retailul modern romanesc, dar si un prim semnal ca jucatorilor locali le va fi tot mai greu sa se conformeze noilor reguli din piata, impuse de retelele internationale.

2006 este anul intrarii pe piata locala a doua retele de hipermarketuri: Auchan (Franta) si Real (Germania, parte a grupului Metro). Pe segmentul de supermarketuri, un nume nou este si Spar.

Creditele „cu buletinul” si, in general, usurinta contractarii creditelor de consum au impulsionat si mai mult consumul si, totodata, expansiunea retelelor de magazine.

Cifre-cheie in 2006: in Bucuresti, ponderea comertului modern a ajuns la 60% din total, comparativ cu 49% in 2005, potrivit Carrefour Romania. In Romania, exista la momentul respectiv 1 hipermarket/supermarket/discounter la 52.100 de locuitori.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri