4 / 8

2008 – Extindere, dar la viteze diferite

Desi un an fatidic pentru economia mondiala, primul an de criza economica nu i-a speriat pe retailerii internationali, care au continuat sa se extinda. Cei mai agresivi in deschiderea de noi magazine au fost Carrefour, Real si Kaufland, pe cand Auchan si Cora au stagnat.

Odata cu restrangerea posibilitatilor de acces la finantare insa, efervescenta din retail avea sa se mai domoleasca. Au aparut probleme legate de intarzierile din constructii, iar unele proiecte de centre comerciale nu s-au mai concretizat.

Anul 2008 marcheaza si preluarea celor 18 supermarketuri La Fourmi de catre Mega Image, parte a grupului belgian Delhaize. Lantul La Fourmi, fondat in 1992, era prima retea de supermarketuri din Capitala.

Cifre-cheie in 2008: ponderea hiper/supermarketurilor in totalul retailului modern s-a ridicat la 34% fata de 29% (2007), in timp ce comertul traditional si-a redus ponderea de la 63% in 2007, la 59%.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri