Topul primelor 10 marci OTC in functie de vanzarile din ianuarie-mai 2012 nu a oferit prea mari surprize. El a continuat sa fie dominat de produse pentru tratarea durerii si de cele pentru digestie.
Nurofen (medicament contra durerii), s-a mentinut in frunte, cu vanzari de 41 milioane de lei (9,4 mil. euro), in crestere cu 13% fata de perioada similara din 2011.
Pe locul secund s-a situat
Aspenter (pentru inima), cu vanzari de 23 milioane de lei (5,3 mil. euro), reprezentand un avans de 23% comparativ cu ianuarie-mai 2011.
A treia pozitie a fost adjudecata de
Parasinus (pentru raceala), cu vanzari de 18 milioane de lei (4,1 mil. euro), in crestere cu 4%. Pe urmatorul loc s-a aflat
Coldrex (pentru raceala si gripa), care a inregistrat vanzari de 11 milioane de lei (2,5 mil. euro), in crestere cu 15% comparativ cu ianuarie-mai 2011.
Urmatoarele patru locuri au fost ocupate de produse ale Sanofi, liderul pietei de OTC-uri. Astfel,
Essentiale (pentru digestie),
Ibalgin (pentru durere) si
No-Spa (pentru digestie) au avut fiecare vanzari de 10 milioane de lei (2,3 mil. euro) in perioada analizata.
Pe locul al optulea si cel de-al patrulea produs al Sanofi din top a fost
Antinevralgic (pentru durere), cu vanzari de 0,9 milioane de lei (0,2 mil. euro).
Clasamentul celor mai vandute branduri OTC in perioada ianuarie-mai 2012 se incheie cu
Aspacardin (pentru inima), cu vanzari de 0,9 milioane de lei (0,2 mil. euro) si cu
Theraflu (pentru raceala), cu vanzari de 0,8 milioane de lei (aproape 0,2 mil. euro).
Top 10 branduri OTC
Sursa foto:
freedigitalphotos.net.