5 / 6

Cine castiga?

Consultantii Roland Berger au concluzionat ca desi nivelul de sofisticare al retailului din Romania este moderat, iar politicile de pret sunt rareori corelate cu caracteristicile formatului de magazin (de exemplu, cu localizarea), profitabilitatea lanturilor ramane strans legata de o serie de facturi strategici de baza.

„Per ansamblu, formatele mari sunt mai performante in functie de localizare, nivel de standardizare si gradul de optimizare a suprafetei de vanzari, in timp ce formatele mici par a deveni mai competitive pe masura ce reteaua se extinde", se mai arata in studiu.

Studiul realizat de Roland Berger a fost derulat in perioada iulie-august 2012, acoperind toti marii jucatori de retail FMCG (retail de produse de larg consum) din Romania, in comparatie cu actori din pietele mature din Europa de Vest (Belgia, Franta, Italia, Spania, Germania si Marea Britanie). Esantionul a cuprins 128 de magazine de retail modern din Bucuresti, Ilfov si Ploiesti.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri