5 / 6

Bricolajul in Romania: afacerile locale domina, dar retailerii straini vin puternic din urma

Situatia retailului de bricolaj este cumva diametral opusa celei din Ungaria, o piata dominata de catre retailerii straini. In Romania piata de bricolaj este dominata de catre Dedeman, Arabesque si Ambient, trei jucatori locali, a caror afaceri cumulate au atins si depasit pragul de un miliard de euro la nivelul anului trecut. Insa in ceea ce priveste numarul de magazine topul sufera mici schimbari. La egalitate cu Ambient s-au ridicat si afacerile Kingfisher in Romania (142 milioane de euro), dar compania a raportat pierderi de peste 17 milioane de euro la nivel local.


Dedeman – 40 de magazine


Daca ne raportam strict la numarul de magazine disponibile pe plan local atunci situatia se schimba un pic. Astfel, Dedeman, liderul pietei de bricolaj, companie care la finalul anului trecut a raportat afaceri de peste 600 de milioane de euro a ajuns in prezent sa numere 40 de magazine la nivel local. Compania patronata de catre fratii Paval a inaugurat in acest an patru magazine de bricolaj la nivelul intregii tari.


Dedeman a anuntat in acest an planul de a intra pe piata din Republica Moldova in urma unui efort investitional de aproximativ 30 de milioane de euro.


Tot la inceputul acestui an, Dedeman a fost inclus in top 5 al celor mai mari firme de profil din Europa de Est de catre compania de cercetare PMR.


Praktiker – 28 de magazine


Pe locul urmator in topul celor mai mari jucatori din bricolaj in functie de numarul de magazine se situeaza Praktiker, companie achizitionata la inceputul acestui an de catre omul de afaceri turc Omer Susli. Praktiker detine in Romania in momentul de fata un numar de 28 de magazine, dupa ce, sub conducerea noului proprietar, compania a inaugurat pe piata un nou spatiu comercial cu o suprafata de circa 4.000 de metri patrati in Targu Jiu. Investitia in magazinul din resedinta judetului Gorj s-a ridicat la aproximativ 1,5 milioane de euro.


Praktiker planuieste ca in urmatorii ani sa ajunga la o retea totala de 45 de magazine, dupa cum anunta Omer Susli, intr-o declaratie anterioara.


Arabesque - 18 magazine


Desi a oprit expansiunea la nivel local, Arabesque, firma controlata de catre familia Ropotan, a incheiat anul trecut cu afaceri de 340 de milioane de euro, in usoara scadere fata de nivelul inregistrat cu un an in urma.


Leroy Merlin – 17 magazine


Francezii de la Leroy Merlin,insa, au un strategic bine delimitat pe plan local, astfel cadupa achizitia operatiunilor BauMax in Romania au ajuns sa numere un total de 17 magazine si afaceri cumulate de peste 130 de milioane de euro.


Leroy Merlin are planuri mari in Romania. Dupa inaugurarea magazinului din Craiova, din complexul comercial Electroputere Parc, Leroy Merlin mai are in lucru un nou spatiu comercial pe soseaua Alexandriei de langa Bucuresti, inaugurarea magazinului fiind programata in primavara anului viitor.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri