3 / 12

Spatiile fizice de vanzare, influentate sau favorizate de aparitia online-ului?

Tatian Diaconu, directorul general al Immochan, a declarat ca mediul digital este o prelungire a comertului fizic, un plus adus industriei de profil prin interactiunea cu potentialul client chiar si cand acesta nu este in magazin.


Evolutia dinamica a online-ului, dar si abordarea multichannel a businessurilor din retail, va aduce insa si modificari. Bogdan Belciu, partener in cadrul departamentului de consultanta pentru management al PwC, sustine ca evolutia online-ului trebuie sustinuta cu schimbarea formatului de magazine. “Cresterea online-ului trebuie sustinuta cu schimbarea formatului de magazine. Nu inseamna ca magazinele nu vor mai exista, dar vor avea suprafete mai mici, ideea fiind de a le folosi mai mult ca un showroom decat ca un spatiu de vanzare sau a combina cele doua elemente”.


Totusi, pentru moment nu se observa pe piata o scadere a suprafetelor de vanzare, din contra pe anumite tipuri de retaileri suprafetele cresc. In aceeasi discutie, Simina Istrate, associate director Colliers International, arata ca se incearca sa observe ce vor consumatorii si care sunt obiceiurile de consum ale acestora. “In ancore vedem o crestere a suprafetelor de vanzare. Marirea spatiului nu ne asteptam sa vina ca urmare a cresterii online-ului. In domenul fashion nu exista inca aceasta tendinta de scadere a spatiilor”, a precizat Simina Istrate.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri