4 / 23

Marea problema a digitalizarii este ca se raspandeste in zonele cele mai neasteptate.

Serban Zirnovan, enterprise solutions group director in cadrul Dell Europa Centrala si de Est

• Modificari in modul in care comunicam
Conform unor studii recente, doar 14% din oameni au incredere in mesajele de publicitate uzuale, dar 78% dintre noi au incredere in alti colaboratori, colegi, sau chiar oameni necunoscuti pentru recomandari bazate pe experientele proprii.
Mai degraba ne-am obisnuit sa avem incredere in comentariile si impresiile altor persoane in ceea ce priveste un anumit produs sau tehnologie. Aceasta insa creaza o noua tendinta - vocile angajatilor au mai multa putere decat cele ale directorilor sau managerilor de brand dedicat. Increderea, autenticitatea si transparenta sunt esentiale in modul in care ne vom desfasura activitatea intr-un an extrem de dinamic precum 2016.
• Digitalizare, Analiza Predictiva & BigData
Clientii nostri doresc sa fie inspirati si doresc sa inteleaga modul in care pot prospera. Tehnologia propriu-zisa a devenit mai putin relevanta (datorita standardizarii) si se concentreaza pe ceea ce determina de fapt oamenii sa cumpere produse si servicii. Marje de profit mai mari si loialitatea vor fi din nou in centrul atentiei, castigatori fiind cei care pot forma legaturi semnificative si personale cu cumparatorii.
Proliferarea de dispozitive si de moduri de interfatare atat om-masina, dar din ce in ce mai mult masina – masina, aduce in discutie un trend vechi deja, legat de digitizare. Noi responsabilitati sunt create in echipele IT. Cu toate acestea, marea problema a digitalizarii este ca nu va incetini si se raspandeste in zonele cele mai neasteptate.
Companiile care nu au “prins” ce poate face acest trend pentru afacerea lor si ceea ce aduce nou mediului lor competitiv, se afla intr-o situatie foarte delicata in anul urmator. Digitalizarea, de la solutii mobile pana la confidentialitate si securitate, este o sursa de diferentiere competitiva a companiilor.
Este important de mentionat ca business-ul de date nu este important doar pentru firme, dar, intr-o egala masura, pentru persoanele fizice, transformandu-ne in “antreprenori de date”.
Intrebarea va ramane deschisa pentru 2016 - cine este responsabil de transformarea digitala de afaceri?
• Inovare integrata
Generalul Eric Shinseki, fostul sef de stat major in armata americana, a spus: "Daca nu va place schimbarea, o sa va placa si mai putin sa deveniti irelevanti„. Este o tendinta comuna pentru toate industriile de a asista la schimbarea comportamentelor de consum, puternic influentat de intrarile noi pe piata, cu tehnologie care sa va puna in valoare abilitatile, mai degraba decat de modele vechi sau procese favorizate de companiile traditionale.
In sectorul IT, lucrurile nu ar fi putut fi altfel. Intreprinderile si consumatorii au deopotriva cerinte mai sofisticate care sa conduca la o combinatie de cereri vitale (virale?) in cazul in care valoarea pentru bani, client service, fiabilitate, calitate si usurinta de a face afaceri joaca un rol la fel de important. Prin urmare, furnizorii si partenerii, trebuie sa eficientizeze operatiunile in scopul de a oferi in cele din urma solutia finala. O solutie care incepe si se termina cu clientul printr-un proces continuu in care toate elementele dintr-o solutie nu sunt privite independent, sau ca marfuri, sau lasate pe planul secund, ci mai degraba ca o parte indispensabila a unei intregi infrastructuri IT. Pe scurt, de la un cap la altul.
Pentru un client, partea din introducere de date (front end) si partea de prelucrare de date (back end) a infrastructurii IT nu sunt separabile - un element independent nu este raspunsul. Aceasta este ceea ce asteapta clientii nostri si este ceea ce ar trebui sa faca furnizorii si partenerii care pretind a oferi solutii de la un capat la altul.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri