3 / 8

A fost distribuita intr-o sticla cu o forma unica, aparte

Dupa ce Asa Griggs Candler a devenit actionar major in 1888, omul de afaceri din Georgia si-a propus sa faca din Coca-Cola bautura racoritoare cea mai populara, cu ajutorul marketing-ului si a unor parteneriate cu imbuteliatori regionali.


Prin 1915, Candler isi pierduse cota de piata in fata sutelor de competitori. Astfel, a lansat un concurs national pentru un nou design de sticla care sa indice calitatea premium a produsului si care sa il diferentieze pe piata. Noua sticla trebuia sa fie distincta si, in aceleasi timp, sa poate fi produsa in masa de echipamentele deja existente in acel moment.


Compania Glass Root din Indiana a decis sa intre in competitie cu un design de produs care sa se bazeze pe numele bauturii. In timp ce rasfoiau dictionarul in cautarea cuvantului „coca” si a altor derivate, scrie Butler, supervisorul de magazin Earl R.Dean a dat peste o ilustratie a arborelui de cacao care i-a atras atentia. Coca-Cola nu avea nicio legatura cu cacaua, dar fructul avea o forma ciudata, dar in acelasi timp atragatoare. El si echipa lui au inceput sa lucreze si au fost declarati castigatorii concursului.


Coca-Cola a folosit forma sticlei ca o strategie de marketing defensiva si a inceput sa isi promoveze sticla la fel de mult precum logo-ul sau produsul in sine. Chiar si dupa ce sticla a fost inlocuita de plastic, compania a continuat sa promoveze imaginea sticlei Coca-Cola ca un icon.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri