4 / 6

Dona spune “nu” farmaciilor online

Cu toate ca din ce in ce mai multi jucatori de top din retailul farmaceutic iau in considerare extinderea afacerilor si pe Internet, exista si alte mari lanturi de farmacii care-si pastreaza, pentru moment, scepticismul cu privire la aceasta noua modalitate de a vinde produse farmaceutice.

Un exemplu il reprezinta farmaciile Dona, pentru care comercializarea online a medicamentelor ce se pot elibera fara prescriptie medicala si a produselor de ingrijire corporala nu reprezinta un obiectiv care sa se incadreze in strategia actuala de extindere a activitatii. Cu toate acestea, implementarea acestui serviciu online este un proiect de viitor care „va fi realizat de farmaciile Dona cel mai probabil peste catia ani, in functie de evolutia pietei farmaceutice”, potrivit reprezentantilor companiei.

„Consideram ca in contextul actual al pietei pharma din Romania potentialul unei farmacii online este unul foarte mic. Farmaciile online si-au facut aparitia in industria de profil inca de acum cativa ani, insa cifrele de afaceri raportate nu indica evolutii spectaculoase”, a explicat, pentru Wall-Street, Georgeta Ionica, sefa biroului de promovare si comunicare din cadrul companiei.

In afara de o rentabilitate scazuta a business-ului, reprezentantii Dona cred ca exista si alte probleme cu care s-ar putea confrunta in implementarea unui astfel de serviciu. „Principalele obstacole ce pot fi intampinate in implementarea unui asemenea proiect sunt cererea scazuta pentru un asemenea serviciu, cadrul legislativ precar in domeniul farmaceutic, costurile mari de expeditie, conditiile speciale de transport pentru o mare parte din produse, marjele mici ale produselor farmaceutice”, a detaliat Ionica.

Imbunatatirea infrastructurii, scaderea costurilor de transport si clarificarea legislativa in ceea ce priveste e-commerce-ul de profil ar putea determina tot mai multi jucatori sa investeasca in aceasta modalitate de a vinde produse medicamentoase si de ingrijire corporala, potrivit reprezentantilor Dona.

Insa, in contextul actual, un asemenea proiect, care ar costa initial intre 30.000 si 50.000 de euro, ''nu este viabil nici la nivel local, nici la cel national, in conditiile in care costurile implementarii si coordonarii lui sunt mai mari decat profitul obtinut”, potrivit sefei biroului de promovare si comunicare din cadrul retelei de farmacii.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri