2 / 9

FMCG-ul online, o piata de interes pentru Carrefour

Cu toata ca apreciaza ponderea comertului online ca fiind nesemnificativa momentan, reprezentantii lantului de hipermarketuri Carrefour se arata interesati de acest nou tip de comert, mai ales in conditiile in care operatorii de pe piata online si-au dublat cifra de afaceri de la an la an, pe masura ce rata penetrarii Internetului a crescut, pana la cea de 24% inregistrata, la nivel national, in 2007.

“Pentru moment nu cred intr-un succes al vanzarilor produselor de larg consum pe Internet. Poate in viitor, cand consumatorul roman nu va mai fi adeptul cumparaturilor in magazine si in centre comerciale, <<totul sub acelasi acoperis>> si atunci cand timpul le va fi din ce in ce mai limitat, aceste vanzari on-line fiind practic un serviciu”, a declarat, pentru Wall-Street, Andreea Mihai (foto), marketing manager Carrefour.

Pentru moment, categoria de clienti care folosesc Internetul pentru cumparaturi este destul de redusa, piata de profil fiind dominata de produsele IT&C, de telefonie, de electronice si electrocasnice, produse care se adreseaza, in special, unui consumator tanar, modern si cu venituri medii, potrivit oficialilor operatorului de hipermarketuri.

Din acest motiv, in urmatorii 5 ani, e-commerce-ul cu produse de larg consum se va transfigura, FMCG-ul online devenind o piata secundara pentru retailerii clasici. "Practic in tarile unde comertul online este dezvoltat, operatorii de pe piata FMCG online sunt in mare masura operatori bine pozitionati pe piata de retail clasic”, a mai adaugat Mihai.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri