3 / 7

Bucurestiul, o piata dificila

Cea mai mare provocare pentru business-ul Real in Romania este Capitala, in conditiile in care piata de retail este destul de saturata, mai mult de 65% dintre bucuresteni facandu-si cumparaturile in supermarketuri sau in hipermarketuri, potrivit unui studiu intreprins de compania de cercetari de piata Gfk. In urmatorii ani, in Bucuresti vor mai aparea inca 20-25 de hipermarketuri, conform declaratiilor directorului general al Real Hypermarket.

“In Bucuresti, dureaza mai mult si este mai greu de organizat intreaga operatiune. De asemenea, dureaza mai mult sa gasim forta de munca pentru construirea magazinelor. De exemplu, anul trecut, a trebuit sa comandam structura de rezistenta si de ciment a magazinelor cu 12 luni inainte pentru ca fabricile, desi lucrau la capacitate maxima, nu puteau sa faca fata cererilor”, detaliaza managerul diviziei de hypermarketuri a Metro Group.

Ca solutie pentru problemele puse de lipsa unei suficiente forte de munca specializate, Real a infiintat, la Craiova, un centru de pregatire pentru angajatii lantului de magazine care vor sa se specializeze, in conditiile in care divizia pune accent pe segmentul alimentelor proaspete - brutarie, preparate, peste si carne.

“Cei mai multi care erau specializati in astfel de domenii au plecat din Romania si nu mai gasim personal pregatit. Ceea ce am facut noi a fost sa infiintam un centru de training la Craiova pentru unde sa ne pregatim propriii oameni sa se specializeze pentru ca nu avem alternativa. Luam oamenii din magazin, ii trimitem la Craiova pentru training-ul de cateva saptamani si apoi revin in magazinele unde lucrau”, spune Tjeerd Jegen.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri