6 / 7

Romania, o piata atipica de retail

“Daca privim in Europa, exista doi mari jucatori care sunt castigatori pe piata de retail - hipermarket-urile si discounterii. Piata de retail romaneasca va creste in continuare, insa nu cred ca saturarea este prea aproape. Nu cred ca discounterii vor creste in mod spectaculos”, crede directorul general al lantului de hipermarketuri.

Acesta explica si de ce discounterii vor pierde tot mai mult teren in fata hipermarketurilor, punand accent pe diferentele culturale dintre romani si vest europeni.

“Romanilor le place sa cumpere mancare variata, le face placere sa manance bine, iar daca mergi intr-un discounter nu prea ai de unde alege. De exemplu, in Cehia, care apropie de cultura germanica, nu exista un accent atat de mare pus pe placerea de a manca si de a bea, de aceea discounterii sunt mai puternici acolo. Romania se aseamana mai mult cu Spania, cu Italia. In viitor, discounterii vor avea cota lor de piata, insa nu una foarte mare in Romania”, a conchis Tjeerd Jegen.

Piata totala a produselor de larg consum (FMCG) a crescut, anul trecut, in volum, cu 9,9% si cu 19,5% din punct de vedere valoric, comparativ cu cu 2006. Magazinele de proximitate raman in topul preferintelor cumparatorilor romani, pozitionandu-se ca cel de-al doilea mare canal de distributie de pe piata de profil, potrivit studiilor MEMRB.

Dintre canalele de distributie, supermarketurile si hipermarketurile si-au adjudecat, anul trecut, peste 50% din totalul pietei, vanzand, ca volum, cu 53% mai mult decat anul precedent si ca valoare, cu 42%.

In acest context, comertul traditional pierde tot mai mult teren in fata celui modern, insa micile si marile magazine de cartier raman cel de-al doilea mare canal de distributie de pe piata de profil.

Micile magazine de cartier au fost, si in 2007, cele mai importante canale de distributie pe piata de retail, inregistrand o cota de piata de 40%, ceea ce inseamna o imbunatatire fata de 2006. Supermarketurile si hipermarketurile au inregistrat cele mai mari cresteri, ce 2,2% in volum si 1,1% in valoare.

Real a intrat pe piata romaneasca in 2006 cu deschiderea primului magazin la Timisoara si pana la sfarsitul anului curent intentioneaza sa aiba operationale 21 de hipermarketuri din care patru in Bucuresti.

Pana in prezent suma totala investita in cele 14 magazine este de 300 de milioane de euro. Real Hypermarket a intrat pe piata internationala in 1997, odata cu deschiderea primelor magazine din Polonia.

Astazi compania are peste 80 de magazine in Polonia, Turcia, Rusia si Romania. In 2007 grupul a preluat magazinele din Germania ale lantului american Wal-Mart, in Polonia a preluat magazinele franceze sub brand Geant.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri