2 / 5

Piata restaurantelor, potential dublu de dezvoltare

In opinia patronului La Mama, piata restaurantelor este inca o Cenusareasa in Romania astfel incat nu se poate vorbi de o piata extrem de competitiva . Mai mult, Mahu pozitioneaza Bucurestiul mult in spatele altor capitale europene in ceea ce priveste numarul de restaurante si cafenele disponibile la mia de locuitori.

“Bucurestiul ar trebui sa aiba la ora actuala un numar dublu de restaurante. Restaurantul reprezinta, atat un important loc de socializare, cat si o necesitate publica”, afirma Mahu.

Din cele sase locatii La Mama din Bucuresti, doar doua sunt deschise in centre comerciale, in Carrefour Orhideea si complexul Feeria, ceea ce asigura un vad comercial semnificativ. “Eu cred in dezvoltarea strazii. Cred ca orice oras trebuie sa aiba cel putin o strada dezvoltata. Este necesara si o prezenta in galeriile comerciale, dar cred ca, pentru a dezvolta o retea de restaurante si cafenele, cultura comertului de strada este absolut necesara. Abia acum se cristalizeaza si in Romania lanturile de restaurante si cafenele”, enunta Mahu.

Intrebat de posibilitatea extinderii brandului La Mama si in cartierele Capitalei, Mahu este de parere ca nu se poate lua in calcul acest scenariu, cel putin nu astazi. “Cartierele au un alt ritm, alta viata. Sunt usor alte reguli comerciale. Nu cred ca vom gasi acolo un potential de afacere, insa notiunea de cartier se modifica foarte mult, in fond, orasul se se dezvolta”, declara acesta, amintind de zonele Pipera si Baneasa, care, in urma cu cativa ani nu prezentau un interes major, dar astazi au devenit din ce in ce mai curtate de retaileri si nu numai. Cat despre patrunderea pe alte piete invecinate, proprietarul La Mama se rezuma la cateva cuvinte: “Nu este o motivatie sa nu deschidem, dar nu acum este momentul”.

O alta solutie de dezvoltare ar fi francizarea, neagreata pe moment de Mahu, prin simplul motiv ca nu poti obtine acelasi gust al preparatelor de fiecare data, in fiecare locatie, fiind nevoie de un control mai strict al operatiunilor. “Toate locatiile sunt operate de firma noastra. In acest moment sistemul de franciza nu este de preferat. Nu spun ca nu vom avea. Este mai greu sa functionezi in sistem de franciza. Controlul operatiunilor creeaza marea problema a administrarii francizei. Nu exista francize reale in domeniul restaurantelor in Romania”, crede Mahu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri