3 / 6

Segmentul de cash&carry a invartit miliarde de euro in 2007

Cu toate ca nu a mai inaugurat niciun magazin nou in ultimii doi ani, Metro, cel mai mare retailer din Romania, a inregistrat prin cele 23 de centre de distributie operate la noi in tara vanzari de 1,5 miliarde de euro, mai mari cu 11,3% fata de anul 2006, cand a raportat vanzari de 1,4 miliarde de euro.

Vanzarile grupului Metro (Metro Cash&Carry si Real Hypermarket) au crescut cu 6%, ajungand la 31,6 miliarde de euro, in timp ce cresterea EBIT a fost mult mai pronuntata. Veniturile inainte de plata dobanzilor si impozitelor (EBIT) au crescut cu 11,9%, pentru a ajunge la 1,2 miliarde de euro in anul fiscal 2007, potrivit datelor emise de companie. Activitatea internationala a grupului a avut o contributie de 82% in vanzarile societatii din anul 2007.

In prezent, Metro opereaza in Romania 37 de magazine din care 23 unitati Metro Cash & Carry si 14 unitati Real. Compania opereaza cu sase unitati mai mult decat in 2006, toate aceste magazine deschise anul trecut apartinand de altfel diviziei de hipermarketuri Real.

Cel mai mare concurent al Metro pe segmentul de profil este divizia de cash&carry a grupului german Rewe, Selgros, care a raportat, anul trecut, o cifra de afaceri de 800 de milioane de euro pentru cele 17 centre comerciale din Romania. Desi veniturile Selgros sunt mult mai mici decat cele obtinute de Metro, retailerul neamt se afla intr-o continua extindere, planuind deschiderea unui nou magazin anul acesta.

La nivel global, Rewe a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 45 de miliarde euro, in crestere cu peste 5% comparativ cu anul trecut, potrivit rezultatelor preliminare ale companiei.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri