4 / 9

Tigla metalica, o piata de 100 mil. euro

In 2008, piata de tigla metalica este estimata la aproximativ 100 milioane de euro si un volum de 8-9 milioane de metri patrati, cu un avans de 30% fata de anul trecut, indica Marian Parvu (foto), directorul general al Arcelor Mittal Construction Romania, companie din grupul Arcelor Mittal, cel mai mare producator de otel din lume.

In primul semestru 2008, compania a produs 240.000 de metri patrati de tigla metalica, de patru ori mai mult decat aceeasi perioada a anului trecut si anunta in doi ani 1,5 milioane de metri patrati de tigla metalica produsa in fabricile din Pantelimon, Iasi (investitia in Iasi apartine diviziei Armat, cu o capacitate de prelucrare de 800.000 metri patrati de tigla metalica anual),si in viitoarea investitie din zona Clujului.

Compania a inaugurat recent fabrica de langa Bucuresti, Pantelimon, dupa o investitie de 10 milioane de euro care a inclus linii de productie la o capacitate de 2 milioane de metri patrati pe an, pentru toate diviziile companiei, incluzand tigla metalica, panouri termoizolante, structuri metalice.

Compania estimeaza pentru acest an o crestere a cifrei de afaceri ci 32%, de la 25 milioane de euro (din care 3 milioane de euro pentru rezidential) la 33 milioane de euro, urmand ca in 2009 sa se atinga pragul de 40 milioane de euro. In primul semestru din 2008, Arcelor Mittal Construction Romania a incasat 13 milioane de euro, in crestere cu 30% fata de perioada similara a anului trecut.

In al treilea trimestru al anului, pretul otelului va creste cu pana la 30%, ceea ce va determina si o crestere a pietei, potrivit lui Parvu, in timp ce Andrei Sulyok, director general Lindab, se pronunta pentru o crestere de 15% a preturilor la otel care se va reflecta in pretul final al produselor.

“Dupa cresterile din trimestrul doi, cand principalii producatori de otel au anuntat cresteri de pret de aproximativ 15%, reflectate in mod direct in majorarile de pret operate de principalii jucatori de pe piata de tigle metalice, ne asteptam si la alte cresteri de pret in trimestrul al treilea. Vom fi nevoiti, ca si ceilalti jucatori, sa ridicam in continuare pretul produselor noastre”, completeaza si Sulyok, afirmand ca scumpirile sunt necesare pentru a se putea acoperi costurile, dar nu vor avea un impact negativ asupra activitatii Lindab, insa vor incetini usor ritmul pietei.

Pe piata tiglei metalice, pretul materiei prime reprezinta, in medie, 90% din costul produselor fabricate in Romania. Sulyok considera ca majorarile se vor aplica nu doar asupra otelului, ci asupra tuturor materialelor de constructii, in unele cazuri majorarile fiind chiar mai mari.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri