4 / 5

Consultanta, un domeniu profitabil?

Cu toate ca piata de consultanta din Romania a inregistrat, in ultimii ani, o crestere importanta de pana la 30%, efectele benefice ale serviciilor de consultanta nu sunt extrem de vizibile pe plan local.

“Cred ca domeniul consultantei este un suport pentru imbunatatire, pentru reconstructie, pentru usurarea tranzitiei in cariera. Nu ne vedem menirea de a fi profitabili in moment de criza, menirea este de a aduce valoare adaugata si sprijin in repozitionarea rapida pe piata fortei de munca a acestor oameni, care au nevoie reala de aceste servicii. Nu toate companiile apeleaza la astfel de servicii de consultanta, pentru multe din ele reprezentand costuri. Efectele consultantei nu sunt inca extrem de vizibile si popularizate in Romania pentru ca oamenii sa aiba convingerea ca aceasta investitie pe care o fac isi are un beneficiu”, crede Ghete.

Astfel, companiile care nu apeleaza la firme de consultanta aplica strict legea platilor compensatorii.

“E strict un proces delimitat de lege, prin urmare aceste companii respecta aceasta lege si din pacate lucrurile se opresc aici. Serviciile pe care le ofera aceste institutii, precum Agentia nationala pentru ocuparea fortei de munca, sunt pe masura dotarilor si a fondurilor de care acestea dispun”, declara Viorel Ghete.

In opinia reprezentantului BPI, cele mai multe cereri de consultanta apartin companiilor din industrii precum constructia de automobile, energie, servicii, zona bancara si asigurari.

“Sunt zone care incearca in mod constant sa-si adapteze pozitia pe piata si modul de a opera. Putem vorbi de o presiune mai mare pe calitate si valoare adaugata. Cred ca este o perioada dificila si pentru firmele de consultanta. Vom vedea care vor fi efectele crizei si asupra numarului mare de firme de consultanta din Romania. Cred ca valoarea adaugata, inovatia si calitatea prestatiei unui consultant vor fi cele care vor prima in perioada urmatoare”, explica Viorel Ghete.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri