3 / 4

Previziuni optimiste

Daca anul trecut compania raporta o cifra de afaceri de 43 mil. lei (aprox. 12 mil. euro), pentru 2009 Heidi vizeaza o crestere de pana la 20% a business-ului, pe fondul extinderii exporturilor si a lansarii de noi produse.

“Produsele Heidi vor avea o noua infatisare incepand cu luna iunie, vom introduce retete imbunatatite, pe baza de ingrediente naturale, si vom lansa noi sortimente”, declara Erwin Vondenhoff.

Potrivit acestuia, in primele trei luni ale acestui an compania a inregistrat o crestere a vanzarilor de 10%, in luna martie fiind raportata o majorare de 20% a vanzarilor.

“Chiar si vanzarile de Craciun au fost cu 10% mai mari decat in anul 2007. Criza ne «afecteaza» in sensul ca ne face mai atenti fata de politica de costuri, ne face mai atenti asupra a ceea ce conteaza cu adevarat in momentul in care consumatorul decide sa cumpere un produs”, sustine Vondenhoff.

Cele mai mari vanzari le inregistreaza gama Grand’Or si ciocolata neagra, cu un aport de 30% la volumul total de vanzari. In plus, tabletele detin o pondere de 50% din volumul total de vanzari ale companiei, in timp ce pralinele detin 20-25%.

In prezent, Heidi Chocolat are o cota de piata de 5-6% pe segmentele in care activeaza.

Totodata, compania isi propune sa ajunga in urmatorii trei-patru ani in top 3 producatori de ciocolata din Europa Centrala si de Est, in categoria premium. In acest sens, Heidi intentioneaza sa extinda exporturile in tari precum Rusia si Ucraina.

“Exportam in Bulgaria, Cehia, Slovacia, Ungaria, Polonia, Serbia. Exista potential in Rusia, piata pe care o analizam foarte atent si unde am putea intra in cateva luni. Potential exista si in Ucraina”, declara directorul general al Heidi Romania.

In opinia acestuia, piata de ciocolata din Romania este subdezvoltata, consumul situandu-se la un nivel de 1,9 kg per capita, in timp ce in Europa acesta este de aproximativ 5 kg/capita.

“Romanii consuma cu preponderenta tablete si batoane de ciocolata. Pralinele sunt inca la inceput pe piata locala. Daca in Romania acestea detin 15% din piata, in Polonia cota pralinelor este dubla”, spune Vondenhoff.

Piata de ciocolata din Romania s-a situat in 2008 la valoarea de 885 mil. lei, Erwin Vondenhoff estimand o crestere in valoare si volum de aproximativ 10%.

Principalii producatori de pe piata de ciocolata sunt Kraft Foods, Cadbury, Supreme, Mars, Cadbury, Ferrero si Heidi Chocolat.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri