2 / 4

Previziuni pentru afacerile Cotnari in 2009

Printre planurile Cotnari pentru acest an se numara mentinerea cotei de piata din 2008 pentru prima jumatate a acestui an, respectiv 19%. In plus, pentru cea de a doua parte a anului 2009, compania estimeaza o crestere de 1-2% a cotei de piata, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

“La nivelul intregului an 2009, avem programata o crestere cu 11% a cifrei de afaceri. Aceasta crestere este fundamentata si pe o serie de produse noi, ce urmeaza a fi lansate”, declara Razvan Serghiuta.

Totodata, compania a proiectat pentru acest an investitii in viticultura si in combinatul de vinificatie.

“Pentru viticultura a fost bugetata suma de 5 milioane de euro, dintre care aproximativ 3 mil. euro pentru infiintarea a 260 ha plantatie cu vita de vie si 2 mil. euro pentru intretinerea plantatiilor infiintate in ultimii doi ani, respective 350 ha. In combinatul de vinificatie vom investi suma de peste 2 mil. euro pentru modernizarea spatiilor de depozitare”, spune oficialul companiei.

De asemenea, Cotnari si-a propus “inghetarea preturilor” pentru acest an, cu toate ca moneda nationala s-a depreciate, iar compania va inregistra o rata a profitului mai mica decat anul trecut, intrucat toate aprovizionarile se fac la cursul euro.

Pe de alta parte, Cotnari va continua si in acest an procesul de recrutare, ca urmare a dezvoltarii de noi suprafete cultivate cu vita de vie. In prezent, compania are peste 300 de angajati, dintre care aproximativ 50 de persoane lucreaza in departamentul vanzari-marketing.

“Nu poate fi vorba de reduceri de personal, atat timp cat am infiintat si vom infiinta noi suprafete cultivate cu vita de vie. Din contra, vom efectua noi angajari de personal pentru activitatea din viticulture”, afirma directorul Cotnari.

De asemenea, compania vizeaza intensificarea actiunilor de promovare, principalele canale de comunicare folosite fiind posturile de radio si TV, presa scrisa si promovarea in store. In 2008, Cotnari a alocat bugetului de promovare 7% din cifra de afaceri, respectiv 2,1 mil. euro.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri