2 / 4

‘Afacerea noastra de baza consta in producerea berii’

"Afacerea noastra de baza consta in producerea berii. In Romania, ne vom concentra in continuare pe producerea de marci de bere de calitate. Anuntul facut cu privire la vanzarea diviziei de ape minerale este in concordanta cu strategia noastra de business", a declarat Jan Derck van Karnebeek (foto), director general Heineken Romania.

Producatorul olandez de bere Heineken a cumparat la inceputul anului 2008 compania romaneasca Bere Mures. Potrivit unor surse din piata de profil, valoarea tranzactiei depaseste 150 milioane de euro. Bere Mures are o capacitate de productie de 1,6 milioane hectolitri, conform datelor furnizate de Heineken.

Compania Bere Mures, infiintata in anul 1992, a inregistrat in 2007 un volum al vanzarilor de 1,2 milioane de hectolitri, si are o capacitate de productie de 1,6 milioane de hectolitri, potrivit ultimelor date disponibile.

Heineken Romania a anuntat pentru 2008 o crestere a cifrei de afaceri cu pana la 20%, fata de anul precedent, ajungand la valoarea neta de 829 milioane de lei (225,2 mil. euro).

Pentru 2009, Heineken Romania va continua sa investeasca in noua sa fabrica de bere si in marca Neumarkt, precum si in celelate fabrici si marci.

Cel mai important produs al portofoliului, marca Heineken, a avut o crestere de 26%, in 2008.

Cifra de afaceri a Heineken Romania s-a ridicat, in 2007, la valoarea de 700 de milioane de lei, in crestere cu 18%, fata de 2006.

Heineken Romania are o cota de piata de 29% pe piata de bere din Romania. Portofoliul de marci oferit de Heineken Romania acopera toate segmentele pietei: Heineken, Zipfer (import), Edelweiss (import), Gösser, Schlossgold, Silva, Ciuc Premium, Golden Brau, Neumarkt, Bucegi, Gambrinus, Harghita si Hategana.

Principalii competitori ai Heineken pe piata producatorilor de bere din tara sunt companiile Inbev si United Romanian Breweries Bereprod (URBB), prin intermediul marcilor Stella Artois, respectiv Tuborg si Carlsberg.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri