2 / 4

2009, un an mai bun pentru Altria Capital

Desi semnele releva un inghet al pietei romanesti de fuziuni si achizitii in acest an, Marian Tescaru sustine ca primele luni din 2009 i-au adus doua deal-uri, la fel ca anul trecut. In plus, el a declarat ca lucreaza la sapte mandate, pe care spera sa le incheie pana la sfarsitul anului.

“Lucurile au stat mai prost la jumatatea lui 2008 decat in acest an. As putea spune ca 2009 este cel mai prolific an, ca numar de clienti si solicitari, chiar daca 2006 si 2007 au fost ani activi si am facut multe tranzactii”.


In primul trimestru, casa de investitii Altria a intermediat doua tranzactii, la fel ca in 2008, dar de o valoare mai mare.

Una dintre cele doua tranzactii in care casa de investitii controlata de Marian Tescaru a fost implicata este preluarea de catre fondul de investitii Ged a companiei Diamedix, al doilea deal asistat de Altria in 2009 nefiind public.

“In clipa de fata avem sapte mandate, din care doua de cumparare – investitori strategici - si restul de vanzare”, a explicat managerul.

Potrivit lui Tescaru, tranzactia medie intermediata de Altria Capital este de 15 milioane de euro.

Pe langa reticenta investitorilor, Tescaru constata si prelungirea unei tranzactii cu aproximativ 6 luni, care pot sa dureze si mai mult de un an pana la finalizaare.

El a explicat ca motivatiile vanzarii unui business sunt diverse, de la chestiuni personale pana la preziunile crizei financiare.

“In final, majoritatea deciziilor sunt luate din cauza crizei si a sentimentului ca acest lucru se mai poate intampla o data. Toti am fost loviti de criza, intr-o forma sau alta, financiar sau psihologic”, explica el.

Piata a devenit si mai delicata si sansele de a vinde sunt tot mai mici, mai ales ca potentialii investitori manifesta reticenta si prefera sa studieze si sa astepte.

Aceste schimbari in mentalitatea investitorului cumparator sunt cauzate tot de efectele crizei financiare, care i-a facut mai reticenti, acestia incercand sa determine orice risc potential si sa anticipeze toate situatiile neplacute.

Pe de alta parte, Tescaru spune ca proprietarii de firme s-au schimbat in mod pozitiv. “Ma surprinde ca au inceput sa inteleaga mai mult rolul consultantului si sa isi ajusteze asteptarile”.

In opinia sa, serviciile medicale, de curatenie-intretinere, dar si partea din FMCG cu volume si rulaje mari (sucuri, ape minerale) sunt domenii interesante pe piata de fuziuni si achizitii.

Pe de alta parte, sunt inghetate in special tranzactiile din IT si materiale de constructii, la care efectiv nu se gasesc cumparatori.






Inapoi la articol

Setari Cookie-uri