3 / 5

2009: Salarii inghetate, posibile disponibilizari si extinderea retelei de magazine Angst

Angst a investit in 2008 6 milioane de euro, dintre care 3,5 mil. euro au provenit din surse proprii, iar restul prin programul SAPARD. Anul acesta compania se va concentra pe stabilitate-mentinerea vanzarilor, profitabilitate si continuarea investitiilor in retail.

“Vom incerca sa ne pastram vanzarile si sa ne prinda si acest an pe profit sau in cel mai rau caz pe zero, sa nu iesim in pierdere. Anul trecut, profitul pe primul trimestru a fost excelent, iar cand a inceput devalorizarea a fost pierdere”, declara Sorin Minea.

Producatorul detine in prezent o retea de 30 de magazine si intentioneaza sa mai deschida aproximativ trei noi locatii pana la finalul acestui an.

S-ar putea sa renuntam la o parte din magazinele din zona de vest a tarii intrucat sunt greu de condus din cauza distantei foarte mari. Pe Bucuresti intentionam sa mai deschidem un magazin undeva in luna august. Am mai vrea sa deschidem inca doua magazine anul acesta in Bucuresti si incercam zona Ploiesti si spre Sinaia, unde avem fabrica”, spune Minea.

Potrivit acestuia, costurile pentru deschiderea unei locatii Angst sunt uriase. “In functie de suprafata de magazin se face un calcul total de 50-100.000 de euro. Daca magazinul este renovat, costurile sunt mai mici. De exemplu, locatia din Titulescu m-a costat un milion de euro”, afirma Minea.

Un plan de afaceri foarte coerent poate crea dezavantaje, in opinia lui Minea, care analizeaza in prezent evolutia pietei si directioneaza business-ul catre directia considerata oportuna.

“In primul rand, investitia in retail va continua. Investitia in productie am finalizat-o anul trecut, astfel incat nu e nevoie sa facem o investitie masiva anul acesta. Daca se va ivi vreo oportunitate si piata imi va cere ceva, ma voi duce in acea directie”, declara presedintele Angst.

In 2008, grupul Angst a inregistrat o cifra de afaceri de circa 80 milioane euro, in crestere cu 13% fata de 2007, insa profitul net al companiei a inregistrat o usoara scadere comparativ cu anul precedent.

Pe de alta parte, producatorul a inghetat, cel putin pentru urmatoarele luni, salariile celor aproximativ 700 de angajati. In plus, daca situatia actuala va continua nu sunt excluse disponibilizari.

“Productivitatea romaneasca este scazuta fata de salarii. Aici vom incerca sa functionam, nu numai eu ci si ceilalti jucatori, cu personalul strict necesar. Vom trece si la disponibilizari, in mod normal vom reduce personalul cu sub 20%, dar este vorba de o reducere care nu se datoreaza neaparat crizei, ci productivitatii. Disponibilizarile nu sunt programate, ci se fac in functie de cerintele pietei. Voi reduce personalul in magazine, sunt prea multi angajati, voi reduce personalul in productie acolo unde este necesar”, explica Sorin Minea.

In ceea ce priveste comunicarea, Angst se va concentra anul acesta mai mult pe promovarea in-store, pentru care au fost alocate cateva “sute de mii de euro”, suma ce cuprinde si procesul de rebranding, anuntat la sfarsitul lunii martie. Procesul de rebranding cuprinde doua etape-retail, pentru care au fost alocati 300.000 de euro, si productie.

“Marketingul este destul de complicat si necesita costuri importante. Ne-am concentrat mai mult pe dezvoltare si pentru segmentul de piata pe care il dorim, si comunicarea este usor deficitara, sunt multe lucruri care ar putea fi imbunatatite. Principalul mesaj pe care as incerca sa-l transmit anul acesta este faptul ca am probat in cei 20 de ani ca, din punct de vedere al calitatii, am fost constanti. Intr-o perioada ca asta sa-ti faci acest tip de advertising-tv, radio, online-e putin gresit din punctul meu de vedere. Vorbim de un advertising de volum pentru o perioada scurta”, spune Minea.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri