3 / 5

Stagnare, cel mult crestere modesta a pietei lactatelor

“Piata produselor lactate este inca o industrie in curs de dezvoltare. 2009 este un an al crizei si chiar daca nu ar fi asa, cred ca este un an de incertitudini. Oamenii sunt ingrijorati, iar ingrijorarea se traduce prin schimbarea comportamentului. Trebuie sa strangem cureaua. Pentru moment, vad o stagnare, cel mult o crestere usoara a industriei. Nu experimentam aceeasi crestere ca cea din anii trecuti, insa este de inteles”, declara Sagit Tzur-Lahav.

Totodata, aceasta considera ca importanta brandului este esentiala in contextul actual.

“Potentialul acestei piete nu a fost pana acum exploatat la maxim. In cele din urma piata va fi impartita intre 4-5 jucatori mari. Importanta brandului este esentiala. Cred ca brandul reprezinta un semn al calitatii si increderii, si daca mai e si international, este si mai bine. Insa dupa patru ani de experienta pe plan local, in special in zona produselor lactate, consumatorii pun accent pe specificul producatorului. Stiu ca produsul este realizat aici, il cunosc, au incredere, este legat de traditie”, afirma Tzur-Lahav.

Un rol important in stimularea consumului apartine promotiilor, considera reprezentantul Tnuva Romania.

“Trebuie inteles si modul in care gandeste consumatorul tau. Aici intervine comunicarea si plasarea de noi produse. Chiar daca suntem stresati, oamenii cauta modalitati de a se relaxa, de a se simti bine, de a experimenta ceva nou. In acest sens, vom continua sa introducem noi produse, noi sortimente, promotii”, spune Tzur-Lahav.

Piata produselor lactate ar putea sa creasca in 2009 cu circa 5%, pana la 1,15 miliarde euro, daca isi mentine trendul de crestere manifestat in lunile mai si iunie, cand s-a majorat cu 4,5%, comparativ cu perioada similara din 2008, potrivit Asociatiei Patronale Romane din Industria Laptelui (APRIL).

Piata locala a produselor lactate a atins in 2008 valoarea de 1,1 mld. euro.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri