1 / 6

Cine pierde si cine castiga in contextul crizei

In Romania, criza ar trebui sa se manifeste in primul rand ca o reasezare si o reglare a cererii si a ofertei, spun specialistii consultati de Wall-Street. Totusi, intr-un mediu financiar in continua schimbare si in permanenta modificare a peisajului economic unele IMM-uri castiga pe fondul crizei, insa majoritatea au probleme de plata. Diferenta este facuta de domeniul de activitate al IMM-urilor, potrivit specialistilor.

Din statisticile Urban si Asociatii, companiei de colectare de debite, reiese ca cel mai putin afectate de criza sunt companiile care activeaza in domeniul farma, alimentatie, consultanta in obtinerea de fonduri externe, executari silite, dar si cele din domeniul colectarii de creante.

Motivul pentru care IMM-urile din aceste domenii nu au fost afectate de criza tine de faptul ca unele sunt indispensabile, chiar si in aceasta perioada dificila, spune Ina Moldoveanu, director de marketing al Urban si Asociatii, iar altele sunt necesare in functionarea optima a companiei.

“Sunt si nise care sunt afectate pozitiv de situatia actuala, iar aici un exemplu vizibil sunt recuperatorii de creante. Zonele cel mai putin afectate sunt cele care in mod traditional sunt stabile si au o evolutie liniara: servicii publice, medicale, alimentatie, agricultura”, a declarat Ionut Maftei, senior consultant in cadrul Ensight Management Consulting.

El a mai spus ca unele companii nu sunt afectate de criza pentru ca in Romania erau oricum la un nivel de dezvoltare scazut, un exemplu in acest sens fiind agricultura.

“Domeniul serviciilor este unul dintre domeniile cel mai putin afectate de aceasta situatie de instabilitate financiara care afecteaza mediul de business la nivel mondial. Chiar daca si in acest sector de activitate cifrele de afaceri s-au diminuat in ultima perioada, necesarul de capital sau de resurse pentru desfasurarea activitatii este mult mai redus”, a declarat Eugen Anicescu (foto), credit insurance manager in cadrul Coface Romania.

El a explicat faptul ca acele companii care vand servicii sunt influentate intr-o masura mai redusa de posibilitatea accesarii unei finantari, decat de puterea lor de a oferi servicii de calitate, la un raport corect calitate-pret si la un nivel care sa satisfaca nevoile clientilor.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri