3 / 5

Clienti mai indecisi si mai atenti la pret

In ceea ce priveste obiceiurile de cumparare ale clientilor se observa doua tendinte principale, in opinia sefului IKEA: acestia se orienteaza catre produse cu un raport calitate-prêt cat mai bun si au nevoie de mai mult timp ca sa se decida. “Nu mai exista cumparaturi de impuls, ci doar cumparaturi planificate”, a mai observat Oprisan.

El considera ca un mare plus pentru compania pe care o reprezinta in Romania este faptul ca este singura care are tot timpul toate produsele pe stoc. “Avand toate produsele pe stoc clientii isi permit, de exemplu, sa isi cumpere un dormitor pe bucati intr-o perioada mai lunga de timp fara teama ca nu il vor gasi. Astfel, nu mai apeleaza la credite de consum. De ce sa iei credite ca sa-ti cumperi mobila cand poti sa ti-o cumperi in timp fara niciun fel de dobanda?”, considera oficialul IKEA.

Unul dintre obictivele la care Oprisan tine foarte tare anul acesta este mentinerea numarului de vizitatori pe care magazinul din Baneasa i-a avut anul trecut.

“Nu profitabilitatea este principalul nostru obiectiv anul acesta. Suntem relativ recent pe piata din Romania si ne intereseaza sa intram in constiinta consumatorilor. De aceea, cel mai important obiectiv este mentinerea aceluias numar de vizitatori din 2008, 3 milioane de persoane. In primele 6 luni cifrele sunt similare anului precedent”, explica Oprisan.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri