3 / 6

Aglomeratia a dus la dezvoltarea service-urilor auto

In ultimii ani, odata cu marirea parcului auto national, companiile care activeaza in domeniu si-au extins serviciile de reparatii auto, marind capacitatea rampelor de lucru.

“In valori absolute, fata de anul 2008, traficul a crescut. Vorbim de existenta a doua schimburi si 20 de rampe de lucru in service-ul Bujoreni. In 2009, traficul mai mic a fost inregistrat in ianuarie-februarie, cu cresteri constante pana in prezent”, a declarat presedintele AutoItalia, Herbert Stein.

Potrivit lui Stein, anul acesta activitatea in service a avut un declin de 30%. “In privinta traficului de masini in service exista o scadere cu 30%, per total, inclusiv vehiculele comerciale”, a adaugat presedintele AutoItalia.

Marca Skoda a inregistrat in primele 5 luni o crestere la operatiunile de service cu 9,8%, comparativ cu primele 5 luni din anul 2007, insa in scadere cu 5% raportat la perioada similara din 2008.

“In ceea ce priveste activitatea de service, putem spune ca ne-am stabilizat, intrucat in prezent ea se situeaza in medie in scadere cu aproximativ 5 % comparativ cu primele 5 luni ale anului precedent. Raportat la 2007, traficul auto din service-urile noastre in primele 5 luni a inregistrat o crestere de 9,8 % in comparatie cu aceeasi perioada a anului 2007”, a spus Adriana Poncea, PR & Communication Porsche Romania.

Potrivit oficialului Porsche Romania, “principala cauza a scaderii traficului in service comparativ cu anul trecut este rulajul redus al masinilor de firma si proprietate personala. In aceasta perioada, companiile au luat masuri de optimizare a parcurilor auto in sensul reducerii numarului de masini de firma, al cotei de combustibil si kilometrajului, ceea ce a dus automat la un ritm ceva mai scazut al activitatilor si interventiilor in service”.

Pe de alta parte, cresterea fata de primele cinci luni ale anului 2007 a fost generata de marirea parcului de masini si de cresterea cifrelor de vanzari, care au adus in mod natural cresteri semnificative in atelierele de service, in pofida contextului economic actual.

Criza economica a reusit totusi sa mai retina din clientii care aveau de gand sa faca o vizita la service fie pentru o revizie, fie pentru mici reparatii.

“In ceea ce priveste traficul in atelier, in primele 5 luni ale anului s-a inregistrat o scadere cu aproximativ 9% fata de media anului 2008. Motivul principal il constituie criza economica, efectul simtindu-se in special la nivelul anumitor flote care si-au redus deplasarile si in acelasi timp sunt mult mai atenti cu orice cheltuiala realizata in service, ca urmare vin mai rar in atelier”, a precizat directorul activitatilor post-vanzare Citroen, Cristian Tomescu.

De asemenea, scaderea vanzarilor de vehicule utilitare Citroen a generat si va genera in continuare o scadere a numarului de intrari in atelier, acestia fiind clienti cu intrari mult mai dese decat clientii particulari. In prezent, reteaua Citroen are un total de 22 reparatori agreati.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri