3 / 6

Sezon de varf mai slab decat in 2008

“Lunile iulie-august sunt cele mai puternice pentru benzinari, pe fondul activitatilor din agricultura si turism, dar cred ca per total vanzarile de carburant din aceasta perioada vor fi cu 10% mai mici fata de intervalul similar al lui 2008”, este de parere Zsolt Szalay. Desi principalii jucatori de pe piata nu au semnalat scaderi drastice ale vanzarilor in prima jumatate a anului, deprecierile situandu-se in limita a 10%, luna iunie nu a fost una prea buna pentru retailerii, potrivit Institutului National de Statistica (INS). In a sasea luna a acestui an, “cel mai semnificativ declin a fost inregistrat in comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate, de 24,1%", se precizeaza in statistica oficiala.

Pentru cea de-a doua jumatate a anului, oficialii MOL Romania spera la o crestere a vanzarilor, dar nu in ritmul inregistrat anul trecut, “pentru ca multe companii sunt deja in faliment, iar altele nu mai au lichiditati suficiente, ceea ce determina si o migrare a clientilor corporate catre segmentul de retail. In general, in primul semestru din acest an, consumul de carburanti la clientii corporate a scazut cu peste 10%, iar consumul de carburanti la clientii individuali a scazut cu mai putin de 10%, fata de aceeasi perioada a anului trecut, estimeaza seful MOL Romania. Szalay evita insa sa faca prognoze pentru sfarsitul de an, in contextul in care “o depreciere brusca a vanzarilor poate surveni oricand, de pilda ca urmare a unor schimbari legislative sau a declinului economiei”.

Country chairman-ul declara ca anul acesta planul de dezvoltare a retelei de statii se va realiza in functie de fezabilitatea proiectelor propuse, luand in considerare si contextul international alaturi de conditiile de pe piata locala”. “Avem o situatia financiara solida si accentul este pus in continuare pe eficientizare”, subliniaza Zsolt Szalay, care adauga ca “in ultima perioada, companiile din industrie au tot raportat pierderi”. Printre acestea, se numara si lideri ai pietei, precum Rompetrol si Petrom. Informatiile furnizate de MOL pentru primul trimestru indicau o scadere de vanzarilor de carburanti de aproape 6%, comparativ cu perioada similara a lui 2008. Oficialii companiei nu au facut niciun comentariu cu privire la vanzarile din primele sase luni ale lui 2009, rezultatele consolidate la nivel de grup urmand a fi facute publice la sfarsitul lunii curente.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri