1 / 4

"Atentie la modul in care cheltuim banii!"

PepsiAmericas Romania a adoptat o strategie de eficientizare a costurilor, renuntand la acele lucruri “nice to have”, care nu reprezinta o necesitate imediata, in favoarea celor care reprezinta un “must have”.

“Suntem atenti la felul in care cheltuim banii, in special la modul in care calatorim in interes de afaceri. Din fericire am instalat un telefon care poate facilita videoconferinte, astfel incat nu mai sunt nevoit sa zbor din tara pentru a sustine o prezentare, o pot face din propriul meu birou, in cadrul unei videoconferinte. Daca nu e nevoie sa cheltui pe un anumit lucru, nu o face”, a declarat, pentru Wall-Street, Mike Holmes (foto), directorul general al PepsiAmericas Romania.

In schimb, compania a continuat procesul de recrutare in ciuda climatului economic dificil si nu a operat concedieri.

“Cautam in permanenta sa ne imbunatatim productivitatea. Noi ne-am crescut numarul de angajati. Cred ca asta arata increderea noastra in piata, in angajati si in produsele noastre. Planul nostru anti-criza nu a presupus concedieri sau inchideri de fabrica”, spune Holmes.

In ceea ce priveste evolutia companiei in primul semestru al acestui an, Mike Holmes sustine ca afacerile PepsiAmericas Romania au avut un ritm de crestere peste cel al pietei.

“Vanzarile nu arata la fel ca inainte, dar prin aceasta fabrica cred ca vom plusa la capitolul diversitate si vom compensa scaderea. Fabrica din Viilor nu mai era suficienta pentru a sustine productia actuala si pentru a satisface nevoia de diversitate a consumatorului”, afirma Holmes.

Potrivit acestuia, cea mai importanta evolutie in primul semestru a fost inregistrata pe segmentul carbonatate si ice tea, piata in care PepsiAmericas este prezent cu brandul Lipton.

Piata de ice tea din Romania, ritm galopant in 2008

In afara investitiei in noua locatie, compania va aloca 10 mil. dolari in unitatea de productie de la Covasna, unde este imbuteliata apa minerala Roua Muntilor.

“Avem o cota de piata sub 2% pentru Roua Muntilor, nu ne asteptam sa fim un jucator principal pe piata apei peste noapte, avem mult de lucru. Roua Muntilor reprezinta rezultatul cerintelor consumatorilor nostri din segmentul HoReCa”, explica Mike Holmes.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri