3 / 7

Schimbare de directie din mers

"Ne-am mai uitat si la alte companii din Polonia, Ungaria si Cehia, iar rezultatul este ca am cumparat produsele Ozone", spune Stephen Stead, pentru care "reusita" a venit la un si jumatate dupa primele discutii in vederea preluarii.

Anuntate la scurt timp una dupa alta, tranzactiile cu Ozone si Plant Extrakt au fost in cartile sefului LaborMed inca din 2008, care urmarea cresterea afacerilor pe plan international si largirea portofoliului, mai ales pe segmetul OTC-urilor. “Strategia de achizitie a produselor PlantExtrakt a fost similara cu cea folosita in cazul Ozone”, spune Stephen Stead; in cazul ambelor deal-uri, prima intentie a fost cumpararea companiilor in sine, dar mai apoi s-a ajuns la concluzia ca achizitia produselor este mai avantajoasa pentru LaborMed.

“Am plecat de la ideea preluarii companiei cu totul, dar ne-am simtit confortabil cu anumite probleme structurale din companie si nici cu potentialele slabiciuni, asa ca am decis ca este multi mai sigur ca cumparam doar produsele”, comenteaza directorul general al producatorului roman de medicamente. “A fost si o problema legata de transparenta”, conchide acesta.

Negocierile cu Ozone au durat 18 luni, dar pe parcurs LaborMed a inceput sa se retraga din cursa, din cauza pretului initial prea ridicat. Stephen Stead povesteste ca la inceput, in vara anului trecut, cand Ozone Laboratories a fost scoasa la vanzare, asistata fiind de banca de investitii Rothschild, ofertele avansate se ridicau la 100 de milioane de euro, “o suma imensa” pentru posibilitatile LaborMed.

“Asa ca am decis ca este o pierdere de timp si am abandonat ideea, asteptand totusi sa vedem care va fi evolutia discutiilor cu ceilalti pretendenti”, spune CEO-ul LaborMed. Intre timp, pe fondul crizei, pretendentii s-au retras rand pe rand, iar pretul initial s-a depreciat considerabil, pana la un nivel care a devenit interesant pentru Stead. “Voiam sa vedem daca vom obtine pretul la care speram”, spune executivul, adaugand ca tranzactia s-a cifrat in jurul valorii de 20-30 de milioane de euro.

Discursul sefului LaborMed se schimba atunci cand vorbeste despre PlantExtrakt, un jucator de talie mica din judetul Cluj, producator de produse fitoterapeutice (din extracte naturale). “Este un producator local, cu un portofoliu bun de produse, de calitate, cu o imagine buna si o activitate integrata”, mentioneaza seful LaborMed, pe scurt, motivele pentru care LaborMed a decis sa achizitioneze produsele PlantExtrakt. Desi valoarea tranzactiei nu a fost facuta publica, Stead spune ca suma este “mult mai mica” in comparatie cu cea vehiculata in cazul Ozone, surse din piata plasand-o in jurul a sub un milion de euro.

Cele 12 branduri achizitionate de la producatorul clujean vor genera, incepand cu 2010, vanzari de sapte milioane de euro, pe o piata a produselor fitoterapeutice (extracte din plante) evaluata la 120 de milioane de euro, potrivit estimarilor lui Stead.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri