3 / 4

Manageri ideali, pe o piata in declin

Pe langa dificultatile create de incasarile in declin si de costurile fixe de personal, managerii companiilor de executive search s-au confruntat si cu exigentele sporite ale clientilor.

“Chiar daca am avut mai multi candidati din care sa alegem in acest an, nu a fost o munca mai usoara pentru noi, pentru ca exigenta clientilor ne-a determinat sa sustinem mai multe interviuri decat pana acum”, mentioneaza Butunoiu.

In opinia recruiterilor, managerul anului 2009 trebuie sa aiba capacitatea de a conduce nu numai un business, ci si oamenii din subordine. “Se pune din ce in ce mai mult accent pe capacitatea managerului de a fi orientat catre oameni, de a le servi drept model si de a-i motiva. In aceasta perioada, cei mai multi angajati resimt insecuritatea locului de munca si au nevoie mai mult decat oricand de un lider vizionar, orientat atat pe afacerea pe care o coordoneaza, dar si pe oamenii care il sprijina in demersul sau”, spune Scarlat.

Un alt atu al managerului de criza este capacitatea acestuia de a gandi noi strategii de reducere a costurilor fara a afecta major liniile de business deja existente. Mai mult, la putere acum sunt managerii inovatori, care fac din criza o oportunitate de a lansa compania pe noi piete si de a gasi strategii ieftine, dar eficiente de marketing, mai spun recruiterii.

Daca anul 2008 a fost prosper pe toate planurile, anul in curs privilegiaza anumite industrii. Farma, FMCG, IT si sectorul energetic au cea mai mare nevoie de manageri pentru ca inca isi permit sa dezvolte linii de business.

Pentru TBS, majoritatea celor peste 50 de contracte semnate in acest an (un contract poate contine una sau mai multe pozitii pentru recrutare) au venit din industria energetica si din FMCG, subdivizia companii cu profil alimentar.

“Am recrutat pozitii foarte specializate, cu profil tehnic. Au fost companii din industria energetica care au cerut oameni cu experienta de 15 – 20 de ani in domeniu, pentru pozitii in senior management”, afirma Daniela Necefor (foto).

Pentru Antal Network International cele mai multe cereri au venit din domeniile cel mai puternic afectate de criza – auto si constructii. “Cei cu adevarat constienti ca suntem in criza dar si ca trebuie sa iesim din aceasta, isi cauta cei mai buni manageri, din timp, si cu un real interes”, conchide Vasile.





Inapoi la articol

Setari Cookie-uri