2 / 4

Solutiile de supravietuire din 2009

Consultantii din training au adaptat in 2009 o parte din aceleasi metode folosite chiar de clientii lor, cum ar fi reducerile de personal sau renegocierea chiriilor.

Potrivit ultimelor informatii disponibile, Codecs si United Business Development (UBD), doi din cei mai importanti jucatori de pe piata locala de training, cu afaceri de 4,8 mil. euro, respectiv 1,7 mil. euro in 2008, si-au redus semnificativ numarul de angajati.

Tot in vara, reprezentantii UBD declarau ca si-au redus personalul cu 20% de la inceputul anului, pe fondul declinului inregistrat de piata training.

Pe langa reducerile de personal si de alte cheltuieli, anumite firme de training au incercat sa reduca declinul afacerilor prin diferite metode, cum ar fi oferirea de traininguri gratuite sau de alte servicii, cum ar fi cursuri de limbi straine. Solutii ingenioase sau anomalii profesionale?

“Nu le-as considera ca fiind anomalii, ci parte a strategiei de promovare si vanzare pe timp de criza. Avand in vedere bugetele reduse, precum si un focus mai puternic vizavi de compatibilitatea programului de training cu strategia de afaceri a companiilor, furnizorii de training au trebuit sa arate potentialilor clienti mai mult decat un simplu material de prezentare”, este de parere Viorel Panaite (foto) .

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri