2 / 4

2001-2008, ani pierduti pentru firmele locale

Cat despre afacerile anului 2009 acestea, in mod evident, au scazut. 56% dintre companiile participante la studiu au inregistrat diminuari in medie cu 15%, in timp ce 31% au stagnat la nivelul anului 2008, iar 13% au indicat o crestere a cifrei de afaceri.

Una dintre cele mai mari probleme ale companiilor din Romania este inexistenta strategiei, acest lucru fiind cauzat de lipsei de inovatie sau pierderea cotelor de piata.

„Pentru companiile prezente in Romania vanzarea ramane cuvantul de ordine. Singurele strategii adoptate sunt cu privire la dezvoltarea echipelor de vanzare din firma. In acelasi timp, venind tot in ajutorul vanzarilor, firmele incearca sa-si intareasca canalele de distributie, sa dezvolte piete regionale noi si sa se repozitioneze din punctul de vedere al pretului”, mai spune raportul Horváth & Partners.

Raportul mai ofera si o comparatie a Romaniei cu Germania, Austria sau Ungaria. Astfel, aproape 70% din firmele locale estimeaza o scadere a lichiditatilor pe termen lung, comparativ cu procentajul companiilor nemtesti si austriece, de 55%. Acest lucru este o consecinta a faptului ca in perioada 2001-2008 firmele romanesti nu au acordat suficienta importanta dezvoltarii instrumentelor de management ale lichiditatilor. In prezent, companiile din Romania abia isi ajusteaza prognozele, in timp ce firmele din Germania, Austria si Ungaria gandesc deja strategii de pret si repozitionare.

Dintre jucatorii din constructii 56% din cei intervievati vad o recesiune ce va mai dura pana la doi ani, iar 99% dintre acestia estimeaza diminuari ale cifrei de afaceri pe termen lung. 68% din firmele din industria chimica participante la studiu iau masuri privind reducerea creantelor. Industria chimica urmareste o repozitionare si planifica noi recrutari in pozitii strategice.

„Companiile din industria auto sunt cele mai rezervate deoarece, 43% apreciaza ca efectele crizei vor fi resimtite si dupa anul 2011. In piata productiei de bunuri industriale lucrurile se vad destul de contradictorii. 44% din participanti considera ca efectele recesiunii se vor diminua in acest an, iar 48% aproximeaza o scadere a acestora abia la sfarsitul lui 2011”, se mai arata in studiu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri