3 / 4

Acum 10 ani, piata de cosmetice era cruda

“Imi amintesc si acum primele studii de piata si nu pot sa nu zambesc amintindu-mi ce oportunitati fantastice erau pentru orice nou intrat in industrie. Mi-a placut sa deschid piete tocmai pentru acel sentiment unic dat de cucerirea unui teritoriu virgin. Entuziasmul unei echipe la inceput de drum este de neegalat”, povesteste Angela Cretu.

Intre timp, piata produselor cosmetice s-a maturizat, strategiile devin mai complexe, atentia la miscarile fiecarui competitor se intensifica, jocul devine ofensiv. In ceea ce priveste cota de piata a Avon Romania, aceasta este estimata in prezent la aproximativ 17% la nivelul intregii industrii de cosmetice (retail si vanzari directe). Printe principalii competitori cu care Avon imparte o piata evaluata la aproximativ 600 mil. euro se numara Cosmetics Oriflame Romania, Amway Romania si Zepter.

Anul 2009 a fost marcat de descresterea puterii de cumparare, dar nu in aceeasi masura in care a fost afectata piata auto si cea imobiliara. Avantajul Avon Romania a constat in tranzactiile 100% online, considera Angela Cretu.

“Plasarea comenzilor, training-ul si comunicarea catre cei peste 100.000 de reprezentanti se fac aproape exclusiv electronic. Aceasta transformare a business-ului plus eficientizarea unor etape in operatiunile de procesare si livrare a comezilor au dus la o scadere considerabila a costurilor”, explica oficialul Avon.

Criza financiara va reprezenta o miscare de 180 de grade pentru industria produselor cosmetice.

“Nu va reveni la ce a fost, se transforma in ceva absolut nou, valorile se vor redefini, pretentiile consumatorilor sunt in plina schimbare. Jucatorii din fiecare industrie ar trebui sa-si foloseasca toate instrumentele si creativitatea in a anticipa si raspunde unui nou profil de consumator – va fi un joc de strategie interesant”, crede Angela Cretu.

Cititi si Piata produselor cosmetice in 2009: Mult, ieftin si bun daca se poate

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri