3 / 4

HeidelbergCement a vandut cu 16% mai putin

Grupul german HeidelbergCement, al treilea producator de pe piata locala de ciment, nu a anuntat oficial cum au evoluat vanzarile din Romania in 2009, insa oficialii Carpatcement Holding, subsidiara locala, prognozau la sfarsitul anului trecut o scadere de 30% a cifrei a vanzarilor.

In primele noua luni ale anului trecut, Carpatcement Holding a inregistrat o scadere 16% a vanzarilor in volum fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit raportului financiar trimestrial al producatorului de ciment.

Vanzarile subisidiarei locale au avut o pondere de 4,3% in cifra de afaceri a grupului din operatiunile cu ciment in ianuarie-septembrie 2009, in conditiile in care germanii au vandut 59,4 milioane de tone de ciment.

La nivelul Europei, doar pietele din Germania (-4%), Polonia (-7%) si Kazahstan (-13%) au inregistrat o evolutie mai buna a vanzarilor decat cea din Romania, in vreme ce vanzarile din Ungaria au scazut la fel de mult ca in Romania.

Ucraina (-49%), Marea Britanie (-32%), Norvegia (-25%) si Rusia (-25%) sunt statele europene in care grupul german a inregistrat cea mai mare scadere a vanzarilor comparativ cu primele noua luni din 2008.

La nivel de grup, cifra de afaceri a fost de 8,4 miliarde de euro in perioada ianuarie-septembrie, cu 22,4% mai mica decat in intervalul similar din 2008. Profitul net s-a diminuat de aproape patru ori, de la 2 miliarde de euro in primele noua luni ale anului trecut la 522 mil. euro.

In 2008, Carpatcement a avut o cifra de afaceri de 294 mil. euro si un profit net de 87,7 mil. euro.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri