2 / 4

Mai rupe un procent din piata

Agricola Bacau a incheiat anul trecut cu o cota de piata de 11%, in crestere cu 2 puncte procentuale fata de sfarsitul lui 2008, obiectivul pentru anul in curs fiind cresterea acestui procent pana la 12%, respectiv 13% cota de piata in retailul modern.

Printre produsele care au inregistrat cele mai mari vanzari s-au numarat salamurile crude uscate, segment pe care vanzarile au inregistrat cresteri semnificative - 44% in volum si 48% in valoare - in conditiile unui pret mediu/ kilogram nesemnificativ crescut si a unei scaderi a pietei cu circa 4%. In plus, sortimentul Salamul de Sibiu Agricola Bacau a inregistrat vanzari importante, astfel ca in a doua jumatate a anului trecut a atins o cota de piata pe segmentul sau de 31%.

De asemenea, carnea de pasare a fost un alt produs care a crescut in 2009, valoric vanzarile inregistrand o majorare cu 30%.

Potrivit presedintelui Agricola Bacau, piata produselor din carne de pui ar putea afisa o crestere de 10% in 2010, fata de valoarea de 900 de milioane de euro inregistrata in 2009 pe fondul unei tendinte ce se manifesta in comportamentul consumatorului – preferinta pentru carnea de pui ca alternativa mai sanatoasa si mai ieftina decat carnea de porc sau de vita.

Principala provocare pentru industrie in acest an consta in eliminarea subventiilor din agricultura fara aplicarea unor masuri alternative. “Romanul va trebui sa aleaga intre puiul de import congelat, mai ieftin, dar mai slab calitativ si puiul autohton proaspat, de calitate, dar un pic mai scump”, spune Horoi.

Ce scenarii ia in considerare oficialul Agricola Bacau?

“Cel mai optimist scenariu atat pentru Agricola Bacau cat si pentru industria de profil ar fi sa-si depaseasca obiectivele de crestere pe care managementul le-a asumat. In anul 2010 pot aparea surprize generate pe departe de evolutia crizei care isi face simtite efectele cu intensitate sporita si, pe de alta parte, de evolutia naturala spre consolidarea industriei avicole. Cel mai pesimisit il raportez doar in cazul evolutiei industriei carnii de pui: ar putea fi degradarea si mai accentuata a mediului economic pe fondul crizei pe care o traversam”, explica Grigore Horoi.

In opinia sa, administrarea deficitara a crizei poate sa duca inclusiv la disparitia partiala a industriei avicole din Romania, asa cum s-a intamplat cu industria cresterii porcinelor in anii ’97 - ’98.

In ceea ce priveste planurile companiei pentru acest an, Horoi sustine ca focusul consta in eficientizarea liniei de productie de carne de pui, respectiv extinderea retelei de magazine proprii.

Reteaua Agricola numara in prezent 38 de magazine, 9 dintre acestea, organizate ca magazine de producator, fiind deschise in decursul lunilor decembrie 2009 si ianuarie 2010. Pentru anul in curs compania intentioneaza sa deschida alte 10 magazine noi in orase precum Bucuresti, Constanta, Brasov.

Potrivit grupului, in 2009 11% din productia de carne de pasare a fost comercializata prin intermediul magazinelor proprii.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri