3 / 4

Despre criza si “speranta” de mai bine

“Economia romaneasca are resursele interne de a depasi aceasta perioada dificila. Probabil cu sustinerea externa vom gasi mai usor drumul. Toti oamenii au nevoie de sperante. Crad ca la un moment dat se vor gasi solutiile si resursele pentru redresarea economica a tarii”, vorbeste Grigore Horoi despre revenirea economiei romanesti.

Potrivit acestuia, evolutia din ultima perioada arata o revenire a increderii clientilor in sistemul bancar. “Creditarea a inceput sa se dezghete, iar asta o arata si strategiile bancilor, unde se resimte o anumita schimbare. Astfel, spre deosebire de anul 2009, cand bancile au promovat agresiv economisirea, in 2010 strategiile au fost reorientate spre creditare”, explica Horoi.

Cea mai dificila perioada pentru business-ul Agricola Bacau a fost anul 1997, raspunde scurt presedintele grupului. Atunci, ca si in 2010, au fost “retrase” subventiile la producator. In plus, a fost eliminata cota diferentiata de TVA (aceasta a crescut de la 9% la 19%), dobanzile au urcat la 150%, iar cursul de schimb leu-dolar s-a dublat in cateva zile.

Printre problemele grave ale mediului de afaceri romanesc identificate de Grigore Horoi se numara lipsa competentelor si capabilitatilor de a gestiona situatii de criza, lipsa vointei politice de a elimina economia “gri” care afecteaza grav mediul concurential sanatos.

Exista insa si un aspect pozitiv determinat de actualul context economic si anume un grad de prudenta atat la nivelul consumatorului cat si al companiilor, care se gandesc acum de doua ori inainte de a lua o decizie. “In 2009 am invatat cu totii sa fim mai cumpatati, sa nu mai risipim”, afirma Horoi.

In ceea ce il priveste, oficialul Agricola Bacau urmeaza cateva sfaturi de business despre care crede ca “vor da roade”: delegarea responsabilitatilor, motivarea performantelor, dezvoltarea echilibrata a afacerii si folosirea judicioasa a capitalului de lucru.

“Am dezvoltat, la inceputul anului trecut, un plan strategic pe 3 ani, pe care il ajustam continuu, data fiind evolutia pietei, dar si a modificarilor obiceiurilor de consum. Investim in marketing, in cercetari de piata si am optat anul acesta pentru o comunicare de relatii publice care sa genereze expunere pentru actiunile tactice la raft”, declara Horoi.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri