2 / 4

Pastele, unul dintre cele doua varfuri de consum de vin

Potrivit lui Daniel Negrescu (foto), brand manager Murfatlar, Sarbatorile Pascale reprezinta un varf de consum, perioada in care vanzarile de vin cresc cu aproximativ 20-25% fata de o luna normala.

“In luna aprilie 2009 Murfatlar a vandut aproximativ 2 milioane litri de vin. Anul acesta cu ajutorul campaniei «Sticla cu report» speram sa atingem vanzari mai mari cu 20-25% pentru Pastele 2010. Pe langa aceasta campanie, brandul Babanu beneficiaza si el de o campanie promotionala pentru consumatorul final constand intr-o oferta limitata de 2,5L la pret de 2L. Pana in momentul de fata aceasta campanie a dublat vanzarile fata de anul trecut pentru acest brand”, spune Daniel Negrescu.

De asemenea, in perioada premergatoare sarbatorilor de Paste, Murfatlar estimeaza vanzari de aproximativ 3,1 milioane litri de vin, in valoare de peste 18 milioane de lei. Cele mai importante cresteri ale vanzarilor le inregistreaza brandurile Trei Hectare, Zestrea Pinot Noir innobilat cu Merlot, Zestrea Muscat Ottonel, Eticheta neagra si Lacrima lui Ovidiu.

La randul sau, Luchi Georgescu, presedintele producatorului Vincon, estimeaza vanzari in crestere cu peste 30% fata de nivelul anului 2009, pe fondul derularii in perioada premergatoare sarbatorilor a unor proiecte de vanzari si marketing.

Pe de alta parte, Ioana Anghel, PR manager in cadrul Jidvei, sustine ca perioada Pastelui nu se deosebeste foarte mult de o luna obisnuita.

“Cum primele luni din acest an au adus cresteri fata de anul trecut, ne asteptam ca tendinta sa se pastreze si de Paste, motiv pentru care am asigurat existenta de stocuri de vinuri Jidvei atat la distribuitori, cat si in key accounts. La ora actuala pe piata exista vinuri atat autohtone, cat si de import, din toate categoriiile de pret si pentru toate gusturile. Problema este cu falsurile, vandute in multe cazuri drept vin si care, prin «promotii speciale» incearca sa atraga consumatorii traditionali de vin de masa sau vin vrac. Cum peste 90% din vinurile comercializate de noi sunt vinuri D.O.C. (Denumire de Origine Controlata), nu suntem foarte afectati de aceasta migratie din segmentul low”, declara Ioana Anghel.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri