2 / 4

Vincon Vrancea, prezent si viitor

In 2009 Vincon Vrancea a raportat o cifra de afaceri de aproximativ 107 mil. lei (25,2 mil. euro), in crestere cu circa 9% fata de 2008, respectiv un profit brut de 15,7 mil. lei (3,7 mil. euro), mai mare cu 17%.

Industria locala a vinurilor s-a situat in 2009 la valoarea de 450 mil. euro, in scadere cu 10% fata de 2008, respectiv la un volum de 6,3 mil. hectolitri. Reprezentantii Patronatului National al Viei si Vinului (PNVV) estimeaza pentru acest an ca industria de profil va continua sa scada, cu un ritm mai mare de 10%.

Fara a oferi cifre exacte, Luchi Georgescu spune ca principalele obiective ale companiei pentru 2010 sunt majorarea cifrei de afaceri atat din vanzarea pe piata nationala cat si pe pietele externe, finalizarea proiectelor de reconversie/restructurare si continuare investitiilor pentru modernizarea procesului de vinificatie.

Infiintata in anii ’40, Vincon Vrancea achizitiona strugurii de la alte societati comericale sau persoane fizice, afacerea fiind gandita ca procesator si exportator de vin vrac. Astfel, daca in anul privatizarii, societatea nu avea in exploatare nicio suprafata de vie, Vincon are in prezent in administrare peste 1.800 de hectare de vie.

Complementar bugetelor aferente retehnologizarii si a celor destinate finalizarii proiectelor de reconversie-restructurare a plantatiilor de vie, in 2010 Vincon Vrancea va aloca sume importante pentru activitatea de marketing si trade marketing si dezvoltarea personalului. Numarul angajatilor porneste de la 700, acesta fiind fluctuant din cauza activitatilor sezoniere din viticultura.

Disponibilizarile nu exista in planurile companiei in acest moment, Vincon neavand un excedent de personal de mai multi ani. Producatorul ia insa in considerare un amplu proiect de dezvoltare a personalului, dublat de o reorganizare a societatii in ansamblu, spune Luchi Georgescu.

In ceea ce priveste strategia de optimizare a costurilor, Georgescu declara ca va viza atat reducerea costurilor generate de derularea activitatilor interne ale companiei, cat si identificarea unor solutii mai ieftine pentru serviciile, materialele si activitatile pe care le procuram din exterior. O alta directie de actiune vizeaza continuarea investitiilor in tehnologiile moderne, atat in vinificatie cat si in viticultura fapt ce va genera atat o reducere a costurilor, cat si o crestere a productivitatii muncii.

Luchi Georgescu se asteapta la o dezvoltare a industriei de vinuri si o crestere a consumului. “Vinul este un aliment sanatos, ce nu trebuie sa lipseasca din alimentatia tinerilor si adultilor. Ne asteptam ca numarul de cumparatori sa creasca, fiindca in fiecare an acestia vor constientiza din ce in ce mai mult care sunt efectele benefice ale acestui produs pentru sanatate in mod direct si indirect pentru calitatea vietii noastre a tuturor. Cand se vor intampla acestea? Atunci cand vom reusi sa comunicam mult mai coerent si mai direct cu consumatorul, despre ceea ce ii poate aduce benefic consumul de vin”, crede Luchi Georgescu.

In prezent consumul anual de vin este de 22 litri per capita, producatorii de vin avand ca obiectiv cresterea consumului pana la 37 litri/cap de locuitor pana in 2014.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri