2 / 5

Carpati, o marca uitata?

In prezent Fabrica de Tigarete de la Sfintu Gheorghe este singura unitate de acest gen care mai produce brandurile de tigarete Carpati, Snagov sau Marasesti, in conditiile in care toate celelalte 4 fabrici din fosta Societatea Nationala Tutunul Romanesc – Bucuresti, Tg. Jiu, Timisoara si Iasi – au fost oprite pe parcursul procesului de privatizare.

Fabrica de la Sfintu Gheorghe este condusa de la inceputul anului 2008 de catre Rada Ghergina (foto), care a lucrat peste 30 de ani in Fabrica de Tigarete din Bucuresti, unde a primit repartitie dupa terminarea facultatii de Industrie Alimentara de la Galati.

“La inceput, cand au aparut multinationalele, pe o perioada de un an de zile nu am simtit foarte tare acest impact, insa de la an la an influenta a devenit din ce in ce mai puternica. Au reusit sa ocupe aproape toata piata la intern, acciza a crescut foarte mult. De exemplu, tigara Carpati fara filtru are aceeasi acciza ca si tigareta Kent. A scazut productia la intern si astfel ne-am orientat la export. Nu stiu cat multinationalele, cat taxele ne-au scos de pe piata interna”, povesteste Rada Gherghina.

In momentul in care a intrat in acest domeniu, Snagov si Carpati erau branduri savurate atat de romanii de la oras sau sat, atat de catre tineri, cat si de catre batrani, de oamenii cu salarii mari sau cu venituri medii. Acum insa vanzarile au scazut foarte mult, tinerii nu mai fumeaza tigareta Carpati si nici persoanele in etate.

Pana la urma consumatorul fumeaza pretul, iar daca o tigara Carpati este apropiata ca pret de o tigara straina exista aceasta mentalitate ca ce este strain este mai bun. Mai fumeaza Carpati cei care au fumat o viata aceasta tigara si simt in continuare o placere. Un fumator adevarat este cel care vrea sa simta ca ii ramane si putin tutun pe limba. Fumatorii de tigari fara filtru nu opteaza niciodata pentru tigaretele cu filtru”, explica Gherghina.

In prezent, ponderea brandului Carpati in vanzarile totale ale fabricii nu mai depaseste 10%, marca fiind produsa exclusiv pentru piata interna. Motivul principal il constituie cresterea abrupta a taxelor.

“Tinerii, in loc sa dea 8,3 lei pe un pachet de Carpati fara filtru, categoric vor da acelasi pret pe o tigara cu filtru. Oamenii au acum acces la informatie, sunt atenti la ce scrie pe pachet, merg pe varianta care le este mai buna – tigari light, slim”, spune directorul Fabricii de Tigarete.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri