3 / 4

Primul declin din ultimii zece ani in FMCG

Piata bunurilor de larg consum a cunoscut, in T1 din 2010, primul declin din ultimii zece ani. Un alt moment de cotitura pentru aceasta industrie a fost in 2001, cand piata a coborat cu 9%. per total, in 2009, aceasta a crescut cu doar 6 procente, fata de 2008, cand a cunoscut un avans de 19%.


“Volumele de vanzari sunt mai afectate decat ratele de penetrare a anumitor produse, iar frecventa redusa de cumparare duce la un consum mai mic per gospodarie. Clasa medie cunoaste cel mai mare declin in volum la nivel de consum”, spune Raluca Raschip, consumer tracking director la GfK.

Cel mai mare declin in volum a fost inregistrat, in T1 2010, de categoria produselor de igiena personala - deodorantele (-25,3%), sampoanele (-16,1%). De asemenea, ciocolata si sucurile au cunoscut un declin la nivel de consum, singurele produse pentru care consumul a crescut in perioada mentionata fiind iaurturile cu fructe, apele minerale si cafeaua.


Sursa: GfK Consumer Tracking FMCG, Q1’10 vs. Q1’09

Pe piata bunurilor de larg consum au inceput sa apara si noi tendinte incepand cu acest an – romanii prefera, mai nou, sa cumpere produse ambalate in pachete/cantitati mari, deoarece au un pret mai bun (62%).

Categoria sociala cel mai puternic afectata de criza economia este cea cu venituri cuprinse intre 701 si 1.500 lei, cat si cea cu venituri mai mici de 700 lei, unde gradul de indatorare a urcat, in 2010, la 35% din total.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri