2 / 8

Extinderea retelei in 2010

Potrivit zicalei “omul intelept isi face vara sanie si iarna caruta”, Catarama a investit in dezvoltarea retelei de magazine Elvila in acest an, in asteptarea vremurilor mai bune. “Am luat decizia de dezvoltare puternica in perioada de criza pentru ca acum conditiile de finantare sunt extrem de atractive, costurile s-au redus substantial si este momentul sa pregatim terenul – cu costuri mici – pentru perioada de revenire economica de dupa 2011”, explica Viorel Catarama decizia de extindere.

Pentru acest an, Elvila a bugetat investitii de 5 milioane de euro, in deschiderea a 4 magazine, 70% dintre acesti bani provenind din credite bancare si restul din resurse proprii. Jumatate din plan a fost deja pus in practica: in primele luni ale anului Elvila a deschis deja doua noi unitati in Suceava si Targu-Mures. “Aceste doua magazine au fost deschise in colaborare cu Romstal. Pana la finele anului vom mai inaugura un magazin in Timisoara, in colaborare cu Altex, si un proiect exclusiv Elvila, la Craiova”.

Dar omul de afaceri nu are in plan doar dezvoltarea retelei – care cuprinde momentan 53 de unitati, ci si inchiderea locatiilor mai putin rentabile. “In 2010 nu am inchis inca niciun magazin, insa este foarte posibil sa inchidem unitatile care nu merg, in special cele din zona Moldovei”.

Prin deschiderea celor patru noi locatii, Catarama spera la o usoara crestere – de circa 5% a cifrei de afaceri fata de 2009. “Profitul va ramane pozitiv, iar profitul din exploatare, in limitele discutate cu bancile pentru creditare”, mai estimeaza omul de afaceri.

Primele patru luni ale anului au fost insa sub nivelul lui 2009. “Oamenii sunt extrem de circumspecti si, chiar daca au bani, cumpara mai putin, sunt rezervati. In plus, de cateva luni, clientii sunt atrasi exclusiv de promotii – care inseamna reducerea profitului. Cred totusi ca urmatoarele 7 luni vor fi mai bune si vom termina pe plus fata de 2009”.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri