3 / 4

Putine companii au apelat la specialisti cand au aparut problemele

Intentia de dezvoltare nu poate fi considerata o “greseala”, crede Laura Gradinescu (foto), avocat asociat senior la DLA Piper, care spune ca analizand modalitatile de extindere ale fiecarei afaceri principala greseala este lipsa de pregatire in fata crizei. “Ca o apreciere generala, un element constant intalnit in cazul marilor societati ajunse in pragul insolventei este indatorarea excesiva la banci”.

Practiciana in insolventa crede ca atragerea unui investitor poate fi singura solutie viabila pentru salvarea business-ului, in conditiile in care potentialul afacerii respective si perspectivele avute in perioada de dificultate financiara sunt elemente esentiale.

Cu toate acestea, este inca prea devreme pentru a emite previziuni. “Daca ne referim la societatile intrate in insolventa din cauza actualei crizei economice, timpul de la deschiderea procedurii si pana la in prezent este prea scurt pentru a se finaliza procedura de reorganizare”. Altfel zis, din punct de vedere procedural, nu exista in prezent o reorganizare de succes a unei companii in insolventa.

Ce ar creste insa sansele de reusita? Gradinescu vorbeste despre cateva “elemente benefice”, printre care mentioneaza interesul investitorilor, situatia societatii de la momentul deschiderii procedurii de insolventa (de exemplu, nivelul ridical al stocurilor) si eficienta masurilor luate de administratorul judiciar in cursul procedurii pentru reducerea costurilor. Un plus decisiv ar putea fi adus si de consultanti, “redescoperiti” in ultimul ceas de multe afaceri intrate in dificultate.

“Destul de putine companii au apelat la specialisti in momentul in care au inceput problemele. In ultima perioada, tendinta este de a solicita consultanta specializata, dar companiile au ajuns in faza in care singura solutie este deschiderea procedurii sau in care, mai rau, deja s-a intamplat acest lucru”, remarca avocata.

Pentru unele afaceri, asa cum este cazul Ultra Pro Computers, solutiile aplicate nu au dat roade, iar insolventa s-a transformat in faliment. Pentru ceilalti retaileri, care au reusit pana acum sa-si mentina business-urile pe linia de plutire, urmatoarea perioada va fi una si mai dificila: scaderi salariale la buget, restrangerea consumului si nesiguranta zilei de maine isi vor pune amprenta asupra intentiei de cumparare.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri