2 / 4

De ce este atat de greu de gasit un loc de munca

Obisnuiti cu oferte in masa de la angajatorii care se extindeau agresiv pe piata in anii 2007 – 2008, majoritatea tinerilor incep procesul de cautare a unui loc de munca pe site-urile de profil, unde aplica haotic pentru oricare job considerat cat de cat potrivit cu cerintele fiecaruia. “O metoda care dadea roade in trecut, total nepotrivita pentru actualul moment economic”, spun recruiterii si consilierii in cariera.

“Nu mai functioneaza metoda de a aplica peste tot, indiferent de domeniu sau de pregatirea din facultate. In acest moment, pentru a avea sanse la angajare, tinerii ar trebui sa caute sa cunoasca companiile si oamenii cu care vor sa lucreze iar cea mai la indemana solutie este stagiul de pregatire, platit sau voluntary. Este o forma de cunoastere si de incercare de adaptare la mediul din organizatie, fara a oblige insa compania la plata unui salariu si poate fi o arianta benefica pentru ambele parti”, noteaza Feodorof.

Site-urile de joburi nu trebuie neglijate, explica Gheban, insa candidatul ar putea sa imbunatateasca calitatea aplicatiilor pentru a avea mai mult success, scotand in evidenta experientele de munca anterioare, studiile si cursurile care au legatura cu joburile pentru care aplica, prin evidentierea cuvintelor cheie. Evident, site-urile de recrutare oglindesc situatia din piata - in care cererea de joburi este semnificativ mai mare decat oferta. Astfel, principalul site de recrutare online din Romania, eJobs.ro, a inregistrat in luna mai o audienta de peste 1.5 milioane vizitatori unici, in conditiile in care pe site este prezenta o oferta de aproape 14,000 de posturi disponibile.

“Daca vorbim despre un post in domeniul marketingului, CV-ul candidatului trebuie sa contina cuvinte cheie ca cercetare de piata, marketing de produs, campanile de promovare etc. Prima pagina a CV-ului trebuie sa contina informatii relevante despre job-ul la care aplici, mai ales ca timpul alocat citirii unui CV este de 20 – 30 de secunde”, spune Gheban.

In conditiile in care numarul de aplicatii pe site-urile de recrutare pentru un singur post ajunge si la 2.000, recruiterii parcurg volume considerabile de date, din care numai cateva CV-uri raman in discutie la sfarsitul evaluarilor. “De multe ori ei prefera sa primeasca CV-uri cu recomandare, fie din interiorul organizatiei fie in urma targurilor de joburi sau a evenimentelor de cariera, pentru ca astfel consuma mai putin timp si energie penrtu recrutare”, explica Feodorof.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri