3 / 6

Investitii, provocari si momente unicat in 15 ani de activitate

In cei 15 ani de la preluare, P&G a bugetat investitii de peste 50 de milioane de dolari. In primii ani de la achizitie, compania investea la Timisoara in jur de 2 milioane de dolari pe an.

Pe langa modernizarea capacitatilor existente, sumele au fost alocate si in noi linii de productie. Astfel, in ultimii doi ani, 2009-2010, compania a investit 10 mil. dolari intr-o noua linie de productie si in extinderea portofoliului de produse lichide cu detergentul de spalat vase Fairy. Dupa ce in 2009, P&G Timisoara a produs Fairy pentru piatele din regiune, din martie 2010 acest brand a inceput sa fie produs si pentru piata din Turcia.

Oficialii companiei nu au oferit date exacte referitoare la capacitatea de productie a fabricii din Timisoara, insa au precizat ca productia intregului an 1996 este realizata in prezent in mai putin de o luna.

Fabrica P&G Timisoara se intinde pe o suprafata de 40.000 de metri patrati si are opt linii de productie detergenti si trei linii pentru lichide.

Provocarea cea mai mare pentru unitatea de la Timisoara a venit in anul 2000, cand compania testa posibilitatea de a produce local detergentul pentru masinile de spalat automate. “Stiam ca piata din Romania, la fel ca si alte piete din regiune vor creste considerabil pe acest segment. Iar fabrica P&G Timisoara avea nevoie sa demonstreze aceasta capacitate si sa produca la un nivel de competitivitate adecvat. A fost o provocare, dar am reusit si din anul 2001 producem la Timisoara si detergent pentru masinile de spalat automate”, isi aminteste Adina Pascu.

Tot anul 2000 a adus un alt moment important pentru P&G Timisoara, respectiv construirea si deschiderea pe teritoriul fabricii a Centrului de Depozitare si Distributie pentru Balcani. Din acest loc sunt distribuite in regiune peste 400 de variante de produse: detergenti si produse de curatat (Tide, Ariel, Bonux pentru spalare manuala si automata, Lenor, ACE, Mr. Proper, Fairy), produse pentru ingrijirea parului (Pantene, Head&Shoulders, Wash&Go), scutece si absorbante igienice (Pampers, Always), si cele de ingrijire personala (Blend-A-Med, Camay).

Produsele realizate de P&G Timisoara sunt destinate atat pietei interne, in proportie de 60%. In prezent, aproximativ 40% din productie este destinata exportului, principalele piete fiind Serbia, Bulgaria, Turcia, Polonia, Moldova.

Cititi in slide-ul urmator ce buget de training aloca P&G Timisoara in fiecare an

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri