2 / 5

Cresteri-record la produsele pentru picnic

“Pe perioada week-end-ului, in sezonul estival, am remarcat un interes sporit al consumatorilor pentru produsele destinate gratarului (carne, bauturi alcoolice, racoritoare, condimente, sosuri), iar explicatia e una singur: fie ca este o traditie sau pur si simplu o modalitate de petrecere a timpului liber mai putin costisitoare, iesirea la gratar este pesemne cea mai populara activitate a romanilor in lunile calde”, spune Ioana Marginean, director de marketing in cadrul Plus Discount, lant care numara 106 de magazine.

Fata de o zi obisnuita, produsele “de picnic” inregistreaza cresteri ale vanzarilor de 20-40%, in functie de ofertele valabile, de conditiile meteo, dar si de reducerile de pret. “In perioada de vara, in magazinele noastre din toata tara, derulam campania <<Bunatati pentru grill>>, prin care clientii beneficiaza, la fiecare sfarsit de saptamana (sambata si duminica), de oferte speciale, sustinute de reduceri semnificative de pret la carne, semipreparate, sosuri, snack-uri si accesorii de gratar”, spune reprezentanta Plus Discount.

Cele mai cautate bauturi pentru gratar sunt berea, apa, bauturile racoritoare si vinul, iar din categoria alimentelor – mici, pulpe de pui, ceafa sau cotlet de porc, carnati. Comparativ cu 2008 insa, week-end-urile din 2010 nu sunt mai banoase cu cele din anii anteriori, scaderea fiind una valorica, dar nu cantitativa, afirma Marginean. Cu alte cuvinte, romanii continua sa cumperere aceleasi alimente, insa cauta preturi mai mici.

Afirmatia este intarita si de Andreea Mihai (foto), directorul de marketing al Carrefour, lant de magazine care numara 22 de hipermarketuri si 29 de supermarketuri la nivel national. “La sfarsit de saptamana, clientii vin in magazinele noastre pentru cumparaturi de volum, iar ponderea cea mai mare in cumparaturile lor o au produsele proaspete si cele de larg consum. De cand a inceput criza, consumatorii sunt mai atenti la buget si se concentreaza mai mult pe produsele de baza, cauta promotiile si in general evita sa cumpere mai mult decat ceea ce au pe lista de cumparaturi”.

Pentru Carrefour insa, cifrele la sfarsit de saptamana din 2010 nu indica mari variatii fata de 2008, atunci cand criza inca nu-si aratase coltii. “Pentru categoriile de produse specifice gratarului (produse de macelarie, pui, condimente, bauturi – n. red.), in 2008 evolutia vanzarilor din week-end fata de zilele saptamanii era similara cu cea din 2010”, explica Mihai.

In conditiile in care 70% dintre romani vor ramane vara aceasta acasa, potrivit unui studiu GfK, gratarul ramane in continuare printre principalele moduri de petrecere a timpului liber, iar “contextul economic actual va spori numarul consumatorilor care vor opta pentru acest mod de relaxare ieftin si foarte la indemana”, potrivit directorului de marketing al Carrefour.

Pentru MiniMax Discount, lant de magazine de discount (cu preturi reduse), cele mai bine vandute produse la sfarsit de saptamana sunt berea la doza, apa plata, berea PET (sticla de plastic), sucurile marca proprie, micii si puiul pentru gratar.

“Gratarul este in mod cert un motiv pentru care inregistram cresteri la articolele specifice, este evident ca sezonul de vara a scos romanii din case. Iar daca tinem cont de contextul actual (studiul GfK – n. red.), atunci avem o schimbare a obiceiurilor ca adaptare la situatia generala”, este de parere Rainer Exel, director general in cadrul MiniMax Discount.



Fata de week-end-urile “de criza” din 2009, media de crestere la produsele pentru gratar erau mai mari, dar chiar si in aceste conditii carnea de porc si racoritoarele se mentin in top. Anul trecut, romanii au cumparat mici, ceafa de porc si apa in cantitati pana la trei ori mai mari la sfarsit de saptamana decat in celelalte zile, potrivit datelor MiniMax Discount.

In ceea ce priveste vanzarile din 2010 pentru week-end-uri, comparativ cu doua zile din intervalul luni-vineri, cifrele indica dublari sau triplari ale vanzarilor pentru inghetata, carne si bauturi alcoolice. Astfel, MiniMax vinde la sfarsit de saptamana de peste 200% mai multa inghetata si mici decat in restul zilelelor, de peste 300% mai multa carne de porc, precum si cantitati duble de vin alb fata de zilele “obisnuite”.

Aflati din urmatorul slide cum evolueaza vanzarile de carne la final de saptamana

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri