4 / 5

Berea si gratarul - sporturi nationale

In opinia lui Paul Markovits (foto), director de marketing al Heineken Romania, exista mai multi factori care pot influenta consumul de bere si tendintele de consum: vremea, setea romanilor si nu in ultimul rand puterea de cumparare a acestora.

Picnicul, dar mai ales gratarul, reprezinta un sport national in Romania. In ciuda crizei financiare, romanii aleg sa-si petreaca timpul liber impreuna cu familia si prietenii la un gratar organizat in orice petec verde pe care il gasesc – in paduri, poienite, pe malul lacului, in fata blocului, pe marginea drumului”, declara Markovits.

In acest sens, producatorul a initiat o campanie prin care este prezent cu berea Golden Brau acolo unde romanii merg in mod traditional sa faca gratar. Astfel, in perioada 15 mai -15 august, in fiecare sambata si duminica, Golden Brau este prezent in mai multe zone destinate unei astfel de activitati printre care: Bucuresti - Padurea Snagov, Padurea Pustnicu; Arges - Valea Valsanului; Valcea - Baraj Nord; Gorj - Cheile Sohodolului; Hunedoara - Lacul Cincis; Cluj - Faget; Constanta - Popas Fantanita; Arad – Padurea Ceala; Bacau – Parcul Gheraiesti.

O alta activitate dedicata acestui fenomen este si promotia nationala la punctul de vanzare, “Cu mic, cu mare, Golden Brau va echipeaza cu gratare!”, prin care sunt oferite premii instant prin lozuri - zeci de mii de gratare, sute de mii de doze de bere Golden Brau si kituri de gratar. Promotia se deruleaza in perioada 1 iulie – 31 iulie.

La randul sau Grant McKenzie, vicepresedinte de marketing Ursus Breweries, sustine ca aproape jumatate din totalul vanzarilor unei saptamani se realizeaza in perioada de week-end. “Studiile noastre ne arata ca romanii nu au renuntat la picnic, aceasta reprezentand in continuare un moment important si la indemana de relaxare. Consumatorii sunt mult mai putin dispusi sa calatoreasca in afara tarii sau sa se cazeze in hoteluri scumpe astfel incat, fiecare va gasi o metoda avantajoasa si placuta de a se relaxa in Romania”, declara McKenzie.

Si bauturile racoritoare raporteaza cresteri ale vanzarilor la final de saptamana, in special pe segmentul de still drinks, spun oficialii Tymbark Maspex Romania, care vorbesc despre un consumator atent in continuare la promotiile desfasurate in magazine (gratuitati, pachete promotionale) si care alege gramajele mari in detrimentul celor de tip portion pack, pentru a-si optimiza cheltuielile.

Vanzarile Tymbark in week-end pot creste in cazul hypermarketurilor cu pana la 50%, cele mai cautate sortimente fiind portocala si piersica, in timp ce in cazul magazinelor de tip cash&carry avansul este de 15%.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri