3 / 4

Companiile investesc pentru a-si reduce facturile la energie

In conditiile in care soarele nu pare sa suscite interes prea mare din partea investitorilor din Romania, atentia Schneider se indreapta catre un segment care merge ca uns pe perioada crizei: furnizarea de instalatii si echipamente necesare reducerii consumului de energie.

“In ultima perioada am primit foarte multe solicitari pentru eficientizare energetica. De exemplu, am avut un client care platea un milion de euro pe energia electrica, iar noi am furnizat echipamente care au redus consumul cu 30%”, spune Nicholl. Intr-adevar, costul echipamentelor depasea “economia” de 300.000 de euro, dar mai apoi “recuperarea investitiei vine in maximum 1-3 ani”, adauga Nicholl.

Interesul tot mai mare al companiilor – mai ales al celor consumatoare de multa energie – se explica nu numai prin prisma nevoii de a reduce costurile, dar si prin cea a cerintelor UE – principiul 20/20/20 (reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu 20% fata de nivelul din 1990, un consumul energetic mai mic cu 20% si 20% din energie sa fie produsa din surse regenerabile pana in 2020).

“Unele produse folosite la eficientizarea energetica si-au dublat vanzarile in primele sapte luni ale anului, iar in urmatorii trei ani planul la nivel de grup este ca segmentul acestor echipamente sa insemne 30% din total venituri”, a punctat David Nicholl, care se afla la carma Schneider Electric Romania din 2006.

In primul trimestru al anului curent, compania franceza Schneider a inregistrat vanzari la nivel global de 3,9 miliarde de euro, in crestere cu 2,3% fata de perioada similara din 2009. In 2008, afacerile companiei s-au cifrat la circa 53 de milioane de euro potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finantelor Publice.

In slide-ul urmator: solutii pentru reducerea pierderilor din sistemul energetic national.


INTERVIU - Schneider Electric: Investitorii s-au lasat dusi de valul eolian si au uitat de energia solara



Articole recomandate