3 / 5

De la franzela "lipsita de identitate" la specialitati de paine

Pornit in urma cu 6-7 ani, de catre Dinu Cismarescu, alaturi de fratele sau si Venera Arapu, conceptul French Bakery numara in prezent 10 locatii patiserii-cafenele in Bucuresti. Businessul isi mentine de 2-3 ani cifra de afaceri in jurul valorii de 3 mil. euro.

Locatiile care au performat cel mai bine anul trecut sunt cele din Nicolae Golescu, Radu Beller si Opera Center. De asemenea, patiseriile din zona Domeni si Lipscani au avut o evolutie foarte buna, potrivit lui Dinu Cismarescu, al carui principiu este “oricine poate consuma un croissant si o cafea”.

Oferta de preturi pentru produsele de patiserie este cuprinsa intre 2,1 lei si 10,9 lei, iar pentru brutarie intre 0,85 lei si 7,4 lei.

Un aspect sesizat de proprietarul French Bakery este “normalizarea” chiriilor in Bucuresti, ceea ce i-a permis negocierea contractelor incheiate.

“Abia acum am ajuns intr-o stare de normalitate, inclusiv in imobiliare. Nu sa stai linistit, sa dai 2-3 telefoane si sa vinzi 30 de apartamente pe luna, asa cum se intampla in urma cu 3-4 ani. Atunci era anormal si majoritatea lucrurilor erau prost facute. Avantajul acestei situatii este ca solutiile bune nu le gasesti atunci cand iti este bine, ci atunci cand iti este rau. Acum in imobiliare ca sa vinzi un apartament muncesti o luna de zile si daca reusesti sa il vinzi este fericit. S-au normalizat chiriile, erau imense pentru Bucuresti. Noi am negociat chiriile si acolo unde nu am reusit am plecat, cum a fost cazul locatiei din America House pe care am relocat-o in Europe House. Am negociat la jumatate, in afara de anumite zone speciale precum Radu Beller sau Centrul Istoric”, spune Cismarescu.

2010 a fost un an in care s-a muncit mai mult pentru aceeasi bani, afirma Dinu Cismarescu. “Pe bon vanzarile au scazut cu 30-40%, noi am incercat sa compensam prin deschiderea mai multor locatii, castigarea mai multor clienti si difersificarea conceptelor”.

Astfel, Dinu Cismarescu a lansat anul trecut un nou concept – Le Kiosk – “un mini French Bakery”, reteaua avand in prezent 4 locatii, exclusiv in Bucuresti. Conceptul reprezinta si una dintre directiile de dezvoltare a business-ului alaturi de continuarea francizarii brandului French Bakery (costul unei francize pentru conceptul de cafenea se ridica la aproximativ 60.000 de euro) si lansarea unui nou concept de bacanie – French Bakery Epicerie – in cadrul caruia vor fi comercializate produse traditionale, naturale. Acest proiect va fi dezvoltat printr-o linie de credit, suma necesara situandu-se intre 100.000 si 200.000 de euro.

In 2010 au fost incheiate 3 contracte de franciza pentru conceptul de cafenea, in acest an urmand sa fie mentinut ritmul, potrivit lui Cismarescu.

In locatiile French Bakery lucreaza in prezent 100 de angajati. “Suntem foarte rezervati in ceea ce priveste personalul. Calitatile s-au deteriorat foarte mult mult, tinerii nu au exemple demne de urmat. Se adauga lipsa de pregatire profesionala. Nu mai gasesti un ospatar bun, un bucatar. Daca vom mai deschide locatii sigur vom mai angaja, daca nu facem tot posibilul sa mentinem acelasi numar de angajati”, explica Dinu Cismarescu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri